A lengyel internet-felhasználók szívesen vásárolnak online, böngésznek apróhirdetéseket, használják mobileszközeiket vásárlásra és gyakran fizetnek e-fizetési rendszereken keresztül.
A megkérdezettek 70%-a saját bevallása alapján már vásárolt online. Ez az arány kismértékű növekedést jelent az elmúlt évek 66% körüli értékeihez képest. Az e-kereskedelem legvonzóbb tulajdonsága között a válaszadók a megtakarításokat (38%), a magas minőségű termékek elérhetőségét (17%) és az időtakarékossági tényezőt (15%) jelölték meg a legtöbben - derül ki a a Gemius és Lengyelország egyik vezető árösszehasonlító portálja, az Okazje.info közös kutatásából.
Az alacsonyabb árak jelentőségét jól mutatja, hogy az árösszehasonlító oldalak, fogyasztói véleményeket tömörítő oldalak és közösségi vásárlási oldalak népszerűsége mind emelkedett (56%, 53% és 18%-os használati arány a megkérdezettek között). Az aukciós oldalakon tapasztalt legjelentősebb trend a „Azonnali vásárlás” opció használata a licitálás helyett. Ezt a viselkedést az aukciós oldalakat használó megkérdezettek 85% vallotta magára jellemzőnek.
Az férfi és női internet-felhasználók vásárláshoz való hozzáállásában jelentős eltérések mutatkoznak. Míg a nők hajlamosabbak kihangsúlyozni a vásárlás örömét, addig a férfiak inkább fókuszálnak az olyan praktikai tényezőkre, mint az időtakarékosság és a termékek magas minősége.
A lengyel internet-felhasználók egyre inkább preferálják a virtuális pénztárcák (pl.: PayPal, DotPay, stb.) használatát. A webáruházak vásárlóinak 23%-a választotta ezt a fizetési formát, mely 4 százalékpontos növekedés a megelőző kutatási periódushoz képest. Az aukciós oldalak felhasználói között ugyanez a mutató 6 százalékponttal, 22%-ra növekedett.
További bizonyítéka, hogy a lengyel felhasználók már otthonosak az online vásárlás világában, hogy egyre növekvő gyakorisággal használják mobilkészülékeiket az internetes vásárláshoz. A mobileszközön vásárló felhasználók aránya tavaly több mint másfélszeresére (10%-ról 16%-ra) növekedett.
A korábbi évek kutatási eredményeihez képest jelentős változás következett be a közösségi vásárlási oldalak ismertségében. Korábban azon válaszadók 60%-a, akik hallottak a közösségi vásárlásról, nem tudtak megnevezni egyetlen ilyen weboldalat sem. 2011-re ez arány mindössze 20%-ra csökkent. A Groupon.pl (66%), a Citeam.pl (38 %) és a Grouper (26%) a legismertebb közösségi vásárlási oldalak a lengyel internet-felhasználók között. A közösségi vásárlás a 25-34 éves korcsoportba tartozók, a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, és önmagukat jó anyagi státuszúnak (3.000-5.000 ezer PLN; ~ 750–1.250 EUR jövedelem) vallók között a legnépszerűbb.
A kutatás az apróhirdetési oldalakra is kiterjedt. A vezetők ebben a szegmensben a Gratka.pl, a Tablica.pl és a Gumtree.pl. Az 20-24 éves korcsoportba tartozó 1.000 PLN (250 EUR) alatti vagy 2.000-3.000 PLN (500-750 EUR) jövedelemmel rendelkezők az apróhirdetési oldalak leggyakoribb felhasználói.
További bizonyítéka, hogy a lengyel felhasználók már otthonosak az online vásárlás világában, hogy egyre növekvő gyakorisággal használják mobilkészülékeiket az internetes vásárláshoz. A mobileszközön vásárló felhasználók aránya tavaly több mint másfélszeresére (10%-ról 16%-ra) növekedett.
A korábbi évek kutatási eredményeihez képest jelentős változás következett be a közösségi vásárlási oldalak ismertségében. Korábban azon válaszadók 60%-a, akik hallottak a közösségi vásárlásról, nem tudtak megnevezni egyetlen ilyen weboldalat sem. 2011-re ez arány mindössze 20%-ra csökkent. A Groupon.pl (66%), a Citeam.pl (38 %) és a Grouper (26%) a legismertebb közösségi vásárlási oldalak a lengyel internet-felhasználók között. A közösségi vásárlás a 25-34 éves korcsoportba tartozók, a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, és önmagukat jó anyagi státuszúnak (3.000-5.000 ezer PLN; ~ 750–1.250 EUR jövedelem) vallók között a legnépszerűbb.
A kutatás az apróhirdetési oldalakra is kiterjedt. A vezetők ebben a szegmensben a Gratka.pl, a Tablica.pl és a Gumtree.pl. Az 20-24 éves korcsoportba tartozó 1.000 PLN (250 EUR) alatti vagy 2.000-3.000 PLN (500-750 EUR) jövedelemmel rendelkezők az apróhirdetési oldalak leggyakoribb felhasználói.
A kutatás arra is rávilágított, hogy a legtöbb e-kereskedelmi oldal a virtuális pénztárcák bevezetésében látja a fogyasztók megtartásának és körük bővítésének lehetőségét. Több, mint 75%-uk bevezette, vagy tervezi bevezetni ezt a fizetési formát.
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Klasszikus reklámkampányok, online megoldások, gerilla és egyéb BTL kampányok kreatív tervezése, kivitelezése, design munkák,...
További információk