FaceBook blog.hu

Online - Web

E-kereskedelem Lengyelországban - 2011

2012.02.27

A lengyel internet-felhasználók szívesen vásárolnak online, böngésznek apróhirdetéseket, használják mobileszközeiket vásárlásra és gyakran fizetnek e-fizetési rendszereken keresztül.

A megkérdezettek 70%-a saját bevallása alapján már vásárolt online. Ez az arány kismértékű növekedést jelent az elmúlt évek 66% körüli értékeihez képest. Az e-kereskedelem legvonzóbb tulajdonsága között a válaszadók a megtakarításokat (38%), a magas minőségű termékek elérhetőségét (17%) és az időtakarékossági tényezőt (15%) jelölték meg a legtöbben - derül ki a a Gemius és Lengyelország egyik vezető árösszehasonlító portálja, az Okazje.info közös kutatásából.

Az alacsonyabb árak jelentőségét jól mutatja, hogy az árösszehasonlító oldalak, fogyasztói véleményeket tömörítő oldalak és közösségi vásárlási oldalak népszerűsége mind emelkedett (56%, 53% és 18%-os használati arány a megkérdezettek között). Az aukciós oldalakon tapasztalt legjelentősebb trend a „Azonnali vásárlás” opció használata a licitálás helyett. Ezt a viselkedést az aukciós oldalakat használó megkérdezettek 85% vallotta magára jellemzőnek.

Az férfi és női internet-felhasználók vásárláshoz való hozzáállásában jelentős eltérések mutatkoznak. Míg a nők hajlamosabbak kihangsúlyozni a vásárlás örömét, addig a férfiak inkább fókuszálnak az olyan praktikai tényezőkre, mint az időtakarékosság és a termékek magas minősége.

A lengyel internet-felhasználók egyre inkább preferálják a virtuális pénztárcák (pl.: PayPal, DotPay, stb.) használatát. A webáruházak vásárlóinak 23%-a választotta ezt a fizetési formát, mely 4 százalékpontos növekedés a megelőző kutatási periódushoz képest. Az aukciós oldalak felhasználói között ugyanez a mutató 6 százalékponttal, 22%-ra növekedett.

További bizonyítéka, hogy a lengyel felhasználók már otthonosak az online vásárlás világában, hogy egyre növekvő gyakorisággal használják mobilkészülékeiket az internetes vásárláshoz. A mobileszközön vásárló felhasználók aránya tavaly több mint másfélszeresére (10%-ról 16%-ra) növekedett.

A korábbi évek kutatási eredményeihez képest jelentős változás következett be a közösségi vásárlási oldalak ismertségében. Korábban azon válaszadók 60%-a, akik hallottak a közösségi vásárlásról, nem tudtak megnevezni egyetlen ilyen weboldalat sem. 2011-re ez arány mindössze 20%-ra csökkent. A Groupon.pl (66%), a Citeam.pl (38 %) és a Grouper (26%) a legismertebb közösségi vásárlási oldalak a lengyel internet-felhasználók között. A közösségi vásárlás a 25-34 éves korcsoportba tartozók, a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, és önmagukat jó anyagi státuszúnak (3.000-5.000 ezer PLN; ~ 750–1.250 EUR jövedelem) vallók között a legnépszerűbb.

A kutatás az apróhirdetési oldalakra is kiterjedt. A vezetők ebben a szegmensben a Gratka.pl, a Tablica.pl és a Gumtree.pl. Az 20-24 éves korcsoportba tartozó 1.000 PLN (250 EUR) alatti vagy 2.000-3.000 PLN (500-750 EUR) jövedelemmel rendelkezők az apróhirdetési oldalak leggyakoribb felhasználói.

További bizonyítéka, hogy a lengyel felhasználók már otthonosak az online vásárlás világában, hogy egyre növekvő gyakorisággal használják mobilkészülékeiket az internetes vásárláshoz. A mobileszközön vásárló felhasználók aránya tavaly több mint másfélszeresére (10%-ról 16%-ra) növekedett.

A korábbi évek kutatási eredményeihez képest jelentős változás következett be a közösségi vásárlási oldalak ismertségében. Korábban azon válaszadók 60%-a, akik hallottak a közösségi vásárlásról, nem tudtak megnevezni egyetlen ilyen weboldalat sem. 2011-re ez arány mindössze 20%-ra csökkent. A Groupon.pl (66%), a Citeam.pl (38 %) és a Grouper (26%) a legismertebb közösségi vásárlási oldalak a lengyel internet-felhasználók között. A közösségi vásárlás a 25-34 éves korcsoportba tartozók, a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, és önmagukat jó anyagi státuszúnak (3.000-5.000 ezer PLN; ~ 750–1.250 EUR jövedelem) vallók között a legnépszerűbb.

A kutatás az apróhirdetési oldalakra is kiterjedt. A vezetők ebben a szegmensben a Gratka.pl, a Tablica.pl és a Gumtree.pl. Az 20-24 éves korcsoportba tartozó 1.000 PLN (250 EUR) alatti vagy 2.000-3.000 PLN (500-750 EUR) jövedelemmel rendelkezők az apróhirdetési oldalak leggyakoribb felhasználói.

A kutatás arra is rávilágított, hogy a legtöbb e-kereskedelmi oldal a virtuális pénztárcák bevezetésében látja a fogyasztók megtartásának és körük bővítésének lehetőségét. Több, mint 75%-uk bevezette, vagy tervezi bevezetni ezt a fizetési formát.

 
Forrás: btl.hu
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

BlackSheep Kreatív Ügyosztály

Fő feladat: Klasszikus reklámkampányok, online megoldások, gerilla és egyéb BTL kampányok kreatív tervezése, kivitelezése, design munkák,...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. Bank bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis