Miközben mi a hosszú hétvégénkkel voltunk elfoglalva, a Google fontos dolgokat szivárogtatott ki. Ezek szerint hónapokon belül kirukkolnak a szemantikus kereséssel, ami sokak üzletét felforgathatja.
A Wall Street Journal március 15-i cikke szerint a Google keresési formulájának reformján dolgozik. Ez azonban nem egyszerűen a jelenleg használt algoritmus további finomítását, hanem a találati listáknak a szemantikus keresés eredményeivel történő kiegészítését jelenti.
A szemantikus módszer pontosabbá teszi a keresést, mivel "megérti" a kereső ember szándékát és a szövegösszefüggéseket is figyelembe véve adja meg a találatokat. (Ennél persze bonyolultabb a dolog, akinek ennyi kevés, járjon utána.)
A szemantikus keresés önmagában nem újdonság, szakemberek évek óta kísérleteznek vele, de a Google nyomasztó dominanciája mellett a módszert alkalmazó keresők eddig komoly szerephez nem juthattak. Komoly áttörés 2009-ben következett be, amikor a Bing, a Microsoft keresője a szemantikus keresést is bevetette, hogy csökkentse piaci hátrányát a Google-lal szemben.
A Bing próbálkozásai, az Apple Siri tudásnavigátora és a Facebook keresés felé történő terjeszkedése késztethették a Google-t arra, hogy újabb vadászterületekre merészkedjen.
Hogy valóban jobb, pontosabb találatokat ad-e a szemantikus, mint a kulcsszavakon alapuló keresés, arról vitatkozzanak a szakemberek. Számunkra sokkal érdekesebb, milyen következményekkel járhat az újfajta keresési megoldás bevezetése.
A tartalomgyártás (a médiától az üzleti tartalomig) évek óta a Google (vagyis a keresőrobotok) kegyeinek a kereséséről szól. (Néha már az az ember érzése, hogy az olvasható, információkat is tartalmazó) szöveg csupán a keresőoptimalizálás mellékterméke.) A tartalmi összefüggéseken alapuló szemantikus keresés kihúzza a szőnyeget a keresőoptimalizálók lába alól. (Persze nem azonnal és nem teljesen, hiszen a Google a szemantikus kereséssel csak bővíti kínálatát.)
Amit Singhal, a Google keresési főatyaistene, a 12 éve írt, jelenlegi is használt keresési algoritmus szerzője, természetesen optimista és lelkes. Lényegesen borúlátóbbak egyes, a Google terveit kommentáló szakemberek.
Először is vannak, akik egyáltalán nem szeretik, ha a egy program helyettük akar gondolkodni (ne akarja egy kereső megmondani, mit is keresek, lökje csak a listát, amiből válogathatok.) További félelem, hogy a szemantikus keresés a nagy tartalomgyártóknak kedvez, miközben a háttérbe szorítja a kicsiket. (A kulcsszavas keresés a "hosszú farok" végéből is fel tudott hozni találatokat.) Nem tudni azt sem, hogyan hat majd a szemantikus keresés bevezetése a Google kulcsszavas (AdWords/AdSense) hirdetéseire.
A weben (még hagyományos, nem szemantikus) kereséssel fellel információk szerint még csak (tervezett) kiszivárogtatásról van szó. Miközben Amit Singhal már a következő hónapokban bevezetésre kerülő újításokról beszél, hivatalos közleményről még szó sincs, a hivatalosságok a szemantikus keresésre vonatkozó kérdésekre nem válaszolnak.
Számomra az egész történet legfontosabb üzenete, hogy hosszú távon csak a minőségi tartalmon alapuló keresés lehet sikeres. A különböző trükkökkel a találati listák élére varázsolt, értéktelen oldalak csak átmenetileg kelthetik fel az emberek figyelmét.
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Vállalkozásunk azzal a céllal jött létre, hogy a rendezvények teljes skáláját felölelve, szakmai tapasztalattal, a megfelelő partnerekkel...
További információk