FaceBook blog.hu

Online - Web

Domain miatt bírságolt Miskolc

2012.04.27

30 ezres szabálysértési bírságot kapott egy kft. vezetője, mert a cég által regisztrált domain címében megtalálható volt a Miskolc szó is.

Vállalkozása honlapjának címében szerepel a Miskolc szó is? Készüljön, mert lehet, hogy hamarosan önt is megpróbálják megbírságolni a kelet-magyarországi város illetékesei! Az első bírságot már ki is rótták.

Egy magánszemélytől 30 000 forintot követel Miskolc Megyei Jogú Városának Hatósági Osztálya, amiért az előbbi által vezetett cég a város engedélye nélkül regisztrálta be a Miskolcpont.hu elnevezésű domaint, ahol egyébként tervei szerint miskolci kulturális ajánlókat tett volna közzé, legalábbis a megbírságolt ember ezt állítja.

Egy régi rendeletet vettek elő

A határozat egy 1994-ben alkotott (19/1994. számú) helyi rendeletre hivatkozva rótta ki a büntetést, melynek értelmében "Miskolc város nevét, ennek ragozott, rövidített, mozaikszós vagy toldalékos formában történő használatát bármely jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet elnevezésébe, rendezvényei címébe csak előzetes engedély alapján veheti fel, illetve használhatja." A rendelet 1994-ben nem tett említést weboldalak, domainek regisztrációjáról, és arról, hogy ehhez a város engedélye szükséges lenne (akkoriban még az internet csak néhányak kiváltsága volt Magyarországon, a penetráció szinte nulla volt). Pont emiatt tett néhány hónapja kísérletet a város, hogy egy friss helyi rendelettel kiterjessze a domainekre is szabályozást, ám az ezzel kapcsolatban benyújtott rendelettervezet a kirobbant országos sajtóbotrány és jogi aggályok miatt végül nem ment át a helyi képviselőtestületen. Egy helyi önkormányzat ugyanis nem hozhat országos hatályú rendeletet, ahogy erről dr. Mayer Erika, az Internet Szolgáltatók Tanácsának jogásza akkoriban fel is hívta a figyelmet a sajtóban. "Egy önkormányzati rendelet területi hatálya a helyi önkormányzat közigazgatási területére terjed ki. Míg a személyi hatály a helyi önkormányzat közigazgatási területén a természetes személyekre, jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre. Így domain név esetén meglehetősen érdekes az önkormányzati rendeletben engedélyhez kötni annak használatát. Ezek szerint ugyanis a miskolci székhelyű cégnek, vagy a miskolci lakosnak tilos, míg a Miskolcon kívüli címmel rendelkezőknek szabad lesz a „miskolc” megnevezés domain névben történő használata, külön engedély nélkül. Ez utóbbiakra ugyanis az önkormányzat nem alkothat kötelező érvényű szabályt. Piaci hátrányt tehát csak a miskolci cégek szenvednének” - idézte akkoriban a jogászt a Borsod Online. Az ISZT-s szakember arról is szólt, hogy "sajátos lenne, hogy a név engedély nélküli használata szabálysértési eljárást vonna maga után, hiszen csak kirívóan közösségellenes magatartást minősíthet szabálysértéssé önkormányzati rendelet, és önmagában a domain névben történő városnév használat gyaníthatóan nem lehet ilyen és ez törvényességi aggályt is felvet".

A polgármester feljelent

Bár akkor a képviselőtesület "megadta magát", azaz végül a sajtóbotrány miatt nem fogadta el az 1994-es szabályozás kiterjesztését a domainekre is, sőt a vitatott rendelettervezettel összefüggésben még március végén az önkormányzat kiadott egy sajtóközleményt, mely úgy végződik, hogy "a Miskolc karakterláncot tartalmazó domain nevek használóinak jelenleg nincs a város irányából előírt adminisztrációs teendőjük."), a város nemrég mégis kipostázta az első szabálysértési bírságcsekket a domain gazdájának. Ő feltehetőleg amiatt került a hatóság látókörébe, mert a miskolcpont.hu névre az önkormányzat 100 százalékos tulajdonában lévő Miskolc Holding Zrt.-nek is fájt volna a foga, ugyanis épp két órával a regisztrációt követően tárgyalta a "MiskolcpONt kártyarendszer" ügyét a helyi képviselőtestület. A szabálysértési hatóságnál egyébként maga a polgármester tette meg a fejlelentést.

Jogi útra viszik az ügyet

A bírságot most a miskolci székhelyű ME-GA Kft. ügyvezetőjének kellene befizetnie, aki azonban teljes mértékben vitatja a határozat jogi megalapozottságát, és mint arról a cikkünk elkészítésében segítséget nyújtó domainabc.hu portál beszámolt, az érintett magánszemély kifogást nyújtott be a miskolci jegyzőhöz és levelet írt az őt a hatóságnál feljelentő miskolci polgármesternek.

A teljes történethez egyébként az is hozzátartozik (bár az ügy jogi megítélése szempontjából irrevelánsnak tűnik), hogy a miskolcpont.hu oldalon a kft. végül nem indította el a tervezett kulturális ajánlót, hanem a domaint továbbértékesítette valakinek. A kft.-t ezért azzal támadták, hogy valójában csak nyerészkedni próbált abból, hogy a város honlapján megjelent közgyűlési programból értesülve megpróbálta megelőzni az önkormányzatot, illetve annak cégét a domain regisztrációban. Ám ezt a feltételezést az érintett egyrészt cáfolja és csak véletlen egybeesésnek tartja a történteket, másrészt az önkormányzati cég is megtehette volna, hogy előre gondolkodik, és levédi a domaint, ha úgy látta, hogy arra valóban szüksége lehet. Harmadrészt pedig a rendelet, ami alapján a város kirótta a büntetést, tudomásunk szerint nem is vonatkozik az internetcímekre, de mégis, az komoly törvényességi aggályokat vethet fel, hiszen egy helyi hatóság nem alkothat országos hatályú szabályozást. Épp ez volt a probléma - lásd fent - a rendeletet a domainekre is kiterjeszteni szándékozó korábbi rendelettervezettel kapcsolatban, amit nem fogadott el a képviselőtestület.

Az ügy további érdekessége: a kiszabható bírság a Miskolc névvel való visszaélések esetén maximum 30 ezer forint a rendelet szerint, és bár a hatóság szerint enyhítő körülményként figyelembe vette, hogy a "szabálysértő" személlyel szemben az elmúlt 2 évben nem történt bírság, valamiért mégis a kiszabható maximális összeget követeli.

Az ügyről valószínűleg hallunk még, mi pedig írunk...

 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Full-Vip Kft.

Tevékenységünk a magas színvonalú rendezvényszervezés. vendéglátás és gasztronómia egészét átfogja. Feladatunknak tekintjük, hogy...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklám reklam reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis