A hírek szerint a Facebook egy olyan rendszeren dolgozik, ami méri a reklámaktivitás hatásfokát az oldalon, és méri a return of investment-et (ROI), tehát a megtérülési adatokat. A Facebook eddig a hírt nem kommentálta.
A Financial Times szerint, ami egy, a témában jártas embert idézett, a Facebook az ügyfelek adatait egyesítené a sajátjaival, hogy lássák, a felhasználók a közösségi oldal meglátogatása után mit tesznek. A probléma már csak az, hogy mindezt megint nagyon vékony határvonal választja el a személyiségi jogok megsértésétől.
Szintén a Financial Times szerint a prémium hirdetési helyeket (mint pl. a felhasználók Timeline-ján megjelenőket) automata rendszeren keresztül lehetne majd megvenni. Jelenleg a prémium helyeket közvetlenül a Facebook sales team-jétől tudják megvásárolni a hirdetők, a rendszer eleddig kielégítően működött.
A közösségi oldal folyamatosan dolgozik azon, hogy jobban lehessen mérni a brandek megjelenését, nemrég bevezette a „people talking about this” rendszert is. Az persze más kérdés, hogy a megoldás korántsem kiforrott még, gyermekbetegségekkel küzd. A ROI mérése, és a „like”-ok értéke már régóta versengés tárgya a hirdetők között, de a bili múlt héten borult ki, amikor a General Motors bejelentette, hogy kivonja az összes hirdetését a platformról.
Simon Mansell, a TBG Digital főigazgatója akkor így nyilatkozott: „Senki sem mutatta még ki egy Facebook oldal értékét, és ez csak a Facebookon és rajtunk múlik. Dolgozunk rajta”.
Hozzátette, hogy a GM húzása rövidlátó volt. A Ford is a Facebook védelmére kelt, kiadva egy nyilatkozatot, miszerint ők a Facebook hirdetéseket „igen hatékonynak” találták, ha stratégialilag jó lehetőségekkel vannak kombinálva.
A hír pont akkor jött, amikor a Facebook igen nagy nyomás alatt volt, hogy bizonyítsa hatékonyságát hirdetési modellként. Ráadásul a május 18-i tőzsdére lépés óta komoly gondok adódtak a részvények értékével is. Rázós hetet zártat a Facebook tőzsdecápái, a tegnapi záráskor 32 dolláron álltak a részvények, 15,8%-kal alacsonyabban, mint a nyitáskor, ami 38 dollár volt.
Tegnap az is felmerült, hogy a Facebookot és a Morgan Stanley-t beperelik a részvényesek, mondván hogy elrejtették gyengülő előrejelzésüket.Egy Facebook szóvivő szerint a per említésre sem méltó és mindent megtesznek a jogos védelmük érdekében.
Lukácsi Zsolt
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Az Adanima Consulting Kft fő feladata: kommunikációs ügynökség, különösen média kommunikáció, s médiatervezés
Cégnév: Adanima Consulting...
További információk