Az IAB Europe barcelonai Interact konferenciáján jelentették be az európai nettó online reklámköltési adatokat. A kutatás főbb eredményeit az IAB Europe kutatási partnerétől, az IHS Screen Digesttől érkező Daniel Knapp ismertette.
A nehéz gazdasági helyzet ellenére az európai online hirdetési piac 14,4%-kal, 20,9 milliárd euróra nőtt, miközben a hagyományos - offline - hirdetési piac mindössze 0,8%-kal bővült (sőt, Nyugat-Európában csökkent). Az internet így már 21,8%-át teszi ki a teljes médiaköltésnek. A bevétel 75%-a a top 7 piacon keletkezik - derült ki az IAB által szervezett Interacton elhangzott előadásból.
A leggyorsabban növekvő szegmens a kereső volt, 17,9%-kal 9,7 milliárd euróra bővülve. A display 15,3%-kal 7 milliárd euróra, az apróhirdetés (classifieds) 5,7%-kal 4 milliárd euróra nőtt. A displayen belül a videó és mobil hirdetés (+45%) jelentős bővülést ért el. A videó - 14 piacra vonatkozóan - jelenleg a display 8,2%-át, a mobil pedig - 9 piacra vonatkozóan - 1-3%-át adja. A mobil hirdetés aránya az Egyesült Királyságban (5,3%) és Olaszországban (3,6%) a legmagasabb.
A legnagyobb növekedést a közép-kelet-európai régió érte el, Oroszország (+55,5%), Szerbia (+46%), Horvátország, Szlovénia, Szlovákia, Lengyelország és Törökország. A közép-kelet európai piacok így 11,8%-os részesedést értek el, Oroszország pedig a 6. legnagyobb online piaccá vált Európában. A keresőhirdetés bővülését is főleg ez a régió hajtotta, elsősorban Horvátország, Magyarország, Lengyelország, Oroszország és Szlovénia.
Az IAB Europe AdEx riportja 2006 óta jelenik meg éves gyakorisággal, összesítve a nemzeti IAB-k által készített online reklámköltési adatokat. Az előzetes tanulmány minden évben nyár elején jelenik meg, míg a teljes riport általában szeptemberben.
A 2011-es évről szóló AdEx tanulmány 26 európai ország adatát tartalmazza: Ausztria, Belgium, Bulgária, Horvátország, Csehország, Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, Görögország, Magyarország, Írország, Olaszország, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Románia, Oroszország, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Spanyolország, Svédország, Svájc, Törökország, Egyesült Királyság. Magyarország 2008 óta szerepel a riportban.
Az AdEx Benchmark tanulmány négy kulcsfontosságú trendet emelt ki: márkaépítés és történet mesélés, videó, mobil és a keresőhirdetés jövőbeli növekedése és innovációs potenciálja.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A CREVO (vagyis Creative Revolution) a kreativitás terén nyűjt forradalmian innovatív, és meglepően megfizethető megoldásokat. Egyedi ötletek és...
További információk