Immáron két hónapja érhető el a Diákhitel Központ Zrt. online magazinja, mely a SKIP nevet kapta a keresztségben. Ígéretekről, tervekről, és az eddigi eredményekről beszélgettünk Imre Zitával, a cég marketing és kommunikációs igazgatójával.
Reklámipar: Mi hívta életre a magazint, és mikor lett hivatalosan is megalapítva?
Imre Zita: A Diákhitel Központ tevékenységi köréből adódóan szoros kapcsolatban áll a fiatalokkal, így az elmúlt több mint egy évtized alatt számos alkalmunk volt, hogy benyomást szerezzünk érdeklődési körükről, médiafogyasztási szokásaikról. A tapasztalataink azt mutatják, hogy a fiataloknak is igényük lenne komolyabb témákkal foglalkozni, nem csak felületesen, hanem mélységeiben is, viszont számukra fogyasztható módon ritka esetben találkozhatnak ilyen típusú tartalommal a jelen médiapiaci környezetben. Ezért egy olyan hiánypótló lapot kívántunk létrehozni, ami mind tartalmilag, mind formailag a fiatalok igényeire van szabva. Tudjuk viszont, hogy egy magazin csak akkor tud működni, ha képes a célcsoport figyelmét hosszabb távon lekötni, ez az igazi kihívás. A SKIP ezt interaktív elemekkel bővített, gondosan megválasztott szöveges tartalommal és fiatalos megjelenéssel szeretné elérni.
Mindezen túl azt is fontosnak tartottuk, amikor döntöttünk a magazin elindításáról, hogy lehetnek, sőt egészen biztosan vannak olyan események, témák, ötletek, amelyek megszületnek az ország egy bizonyos pontját, egyetemén, de ezek a kezdeményezések házon belül maradnak, nem kapnak nagyobb publicitást, pedig érdekesek lehetnének egy másik felsőoktatási intézményben is. Egyfajta hidat szeretnénk képezni az egyetemek és főiskolák között.
A lap gondolata már egyébként már jóval korábban megszületett bennünk, de hivatalosan 2012 júniusában alapítottuk meg, amelyet természetesen rengeteg előkészítő munka előzött meg.
Reklámipar: Mi a SKIP magazin alapvető célja?
I.Z. :A Skip célja bebizonyítani, hogy a bulváron túl is van élet, hogy a fiatalok igenis nyitottak olyan komolyabb témák iránt, mint környezetvédelem, pénzügyek, karrier, kultúra, sport. Szeretnénk a felsorolt témákban az értékeset, a fiatalok számára is elérhetőt bemutatni.
Reklámipar: Kik és hányan alkotják a szerkesztői bázist, hogyan lettek ők kiválasztva erre a munkára?
I.Z.: A SKIP magazin felelős kiadója a Diákhitel Központ, ám a kivitelezést nagyrészt egy külső újságíró csapat végzi el, akiket Boros Péter főszerkesztő válogat össze. A lap főszerkesztője komoly újságírói tapasztalattal rendelkezik, elsősorban a közszolgálati média területén tette le névjegyét. A lap újságírói bázisa változó, lapszámonként kérünk fel újságírókat egy-egy téma feldolgozására, egy-egy cikk megírására. A szakmai tollforgatók mellett, fiatal, szárnyukat bontogató tehetségekkel is dolgozunk, a DUE – diák újságírók tavalyi Diákhitel díjazottjai is készítenek anyagokat minden lapszámunkba. Tervünk és célunk, hogy hosszú távon együttműködjünk egyetemi újságírókkal, egyetemi fotó szakos hallgatókkal is. Ebben a munkában már most partnerünk a Budapesti Kommunikációs Főiskola, Trender rovatunkhoz fotó és téma anyagot egyaránt szolgáltatnak számunkra. A lap képi világáért és megjelenéséért Fényes Gábor, fotós felel, neki köszönhetőek a magazinban látható színes, nívós, egyedi képek, montázsok.
Reklámipar: Kik az elsődleges célcsoport? Csak az egyetemista rétegre kívánnak fókuszálni?
I.Z.: Nem, nem csak egyetemista olvasókra számítunk. A magazin célcsoportja a 17-26 év közötti, érettségi előtt álló, felsőfokú tanulmányokat folytató, illetve pályakezdő fiatalok, akik nyitott szemmel járnak a világban. Mivel a magazint saját adatbázisunkon keresztül is eljuttatjuk az ügyfeleinkhez, így természetesen a már törlesztő szakaszban lévő ügyfeleink, adott esetben 30-40 éves értelmiségiek is forgathatják lapunkat.
Reklámipar: Milyen gyakran fog megjelenni a magazin?
I.Z.: Havi rendszerességgel, adott hónap 10. napján, online formában.
Reklámipar: Belelapozva az első számba, kifejezetten trendi és fiatalos témákat találtunk benne. Melyek voltak a kulcsmomentumok a témaválasztás során?
I.Z.: Már a rovatok megválasztásánál is úgy próbáltuk a témákat strukturálni, hogy az értékes, az időtálló kerüljön előtérbe. A lap két állandó riportot tartalmaz: a Profil, egy ismert ember életét speciális szűrőn keresztül mutatja be, a Mesterségem címere rovatban pedig különböző foglalkozások kulisszatitkaiba kaphat az olvasó betekintést. A riportoknál az emberek által képviselt értéket helyezzük középpontba, nem magát az ismertséget, próbálunk ezzel is túlmutatni a minket körülvevő „celeb kultuszon”. Nem titkolt szándéka a lapnak néhány edukációs tartalom eljuttatása a fiatalokhoz, így a Vészkijárat című rovat a célközönségre leselkedő veszélyeket veszi számba, a Tanulópénz a pénzügyi kultúra fejlesztését szolgáló információkat foglal magában, a Lábnyom pedig a mára megkerülhetetlenné vált környezetvédelmi témákat dolgozza fel. Azt gondoljuk ezekkel a témákkal minden felelősen gondolkodó fiatalnak találkoznia kell, itt sok olyan kezdeményezés, tudnivaló van, ami a mainstream médián keresztül nem tud felszínre kerülni. Természetesen ez esetben is nagyon fontos a csomagolás, száraz cikkekkel szerintünk sem lehet elérni a fiatalokat, itt igazán hangsúlyosak a képi, hangi interaktív elemek.
A magazin jó néhány ötletet sorakoztat fel az aktív időtöltéshez is, itt kifejezetten a célcsoport számára is elérhető programokat gyűjtünk össze, a Zoom például egyetemi városokat mutat be diák szemmel, valamint az egyetemi sportlehetőségeken is végigvezeti az érdeklődőket. Természetesen a divat, a dizájn sem maradt ki a magazinból, hiszen kultúránknak ugyanúgy részei, mint a filmek, zene vagy színház. Az előbbi részeként fiatal divattervezők ruhái kerülnek tesztelésre egyetemi környezetben, utóbbi pedig a rovat címéhez hűen (mérték) olyan zenéket, könyveket, filmeket ajánl, melyek mértékadók lehetnek a fiatalok számára, ha kortárs kultúráról beszélünk.
Reklámipar: Mennyire fog a Diákhitel Központ PR eszközeként funkcionálni a magazin?
Mint ahogy már az eddig megjelent két számból is látszik, nem egy plusz kommunikációs platformot volt célunk létrehozni a magazinnal. Meggyőződésünk viszont, hogy a fiatalokat olyan széles körben elérő társaságnak, mint a Diákhitel Központ, kötelessége a korosztály általános pénzügyi kultúrájának fejlesztése, erre szolgál a Tanulópénz rovat, ahol a mindennapi életben is jól hasznosítható pénzügyi ismeretekkel látjuk el a diákokat.
Reklámipar: Milyen olvasottságra számítanak, hogyan tudják ezt mérni?
I.Z.: Ismerve a jelenlegi piaci helyzet arra számítunk, hogy egy év alatt, jövő nyár végére talán elérhetünk egy havi átlag 10 ezres olvasói létszámot. Az online lap jellegéből adódóan különféle statisztikákkal tökéletesen mérhetők az oldalra kattintási adatok, mennyit időztek az oldalunkon, vagy éppen több alkalommal visszatértek-e szemezgetni a tartalomból.
Reklámipar: Milyen bevételekkel számolhat a magazin? Hirdetések, esetleg fizetett PR cikkek?
I.Z.: Egyelőre nem tervezünk sem hirdetéseket, sem PR cikkeket elhelyezni a magazinban, pedig nem titok, több ilyen megkeresés is érkezett az első megjelenést követően.
Reklámipar: A jövőbeli tervek? Esetleg Offline magazin?
A SKIP most egy online, mobiltelefonon (android, Iphone) is böngészhető interaktív magazin, amely talán közelebb áll a mai fiatalok igényeihez, mint egy offline kiadvány. Nem kérdés, hogy a legnagyobb elérést akkor tudnánk megvalósítani, ha az online verzió mellett egy print lapot is az olvasók elé tárhatnánk, de egyelőre ezek még csak távoli elképzelések, egyelőre az online formátumú SKIP-nek kell nagykorúvá válnia, hogy további sorsáról érdemben gondolkodhassunk.
Reklámipar: Köszönjük szépen, és további sok és rendszeres olvasót kívánunk!
I.Z.: Mi köszönjük a lehetőséget.
Lukácsi Zsolt
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Aromamedia Illatmarketing
Cím: 1037 Budapest , Flóra út 19.
Telefon: 0630 2227256
E-mail: info@aromamedia.hu
Tevékenység: Az...
További információk