Sok jelentkező kíváncsi a szakmai zsűrire, a zsűrizés hátterére, arra, hogy hogyan zajlik a pályázat ezen része, illetve hogy egy-egy témáról mit is gondolnak szakembereink.
Úgy döntöttünk, hogy ezért bemutatjuk őket és nézőpontjaikat Nektek. Minden héten egy-egy zsűritag válaszol 5+1 bónusz kérdésre, íme az első…
Debreczeni László:
„Az Év Honlapja pályázat” zsűritagja, az Adrius Web Team webfejlesztő cég ügyvezetője. Az üzletileg eredményes internetes megjelenés egyes részterületének hozzáértő, gyakorlott szakértője. Otthon érzi magát a honlapkészítés, üzemeltetés és -fejlesztés területén, valamint a webshopok, az e-kereskedelem, az online marketing és közösségi marketing megoldások terén.
Mit gondolsz „Az Év Honlapja” pályázatról? Mekkora jelentősége van egy ilyen pályázatnak itthon?
Szerintem azért nagyon fontos „Az Év Honlapja” pályázat éves seregszemléje, mert az internet, az online kommunikáció gyorsan változó, trendérzékeny közeg. A három-négy évvel ezelőtti megoldásokon sokszor átlép az idő, a piac. Olyan változások, technikai újítások, korábban nem létező elvárások jöhetnek, amelyekre reagálni kell, amelyekkel számolni kell egy honlap tulajdonosának. Gondoljunk csak a közösségi média webes trendeket átformáló hatására vagy a mobil internetezés kihívásaira. „Az Év Honlapja” verseny ebben a gyorsan változó közegben vonultatja fel az adott évben a készítők által legjobbnak tartott honlapokat. A hazai trendeket követő online marketingeseknek szerintem kötelező feladat megnézni ezt a mezőnyt. A több száz honlap alapján összességében elég pontos képet lehet kapni arról, hol tart hazánkban az online marketing.
Mi a véleményed a magyar weboldalakról általában?
Mivel „Az Év Honlapja” egy online marketingkommunikációs pályázat, én ebből a speciális nézőpontból mondanék véleményt a magyar honlapokról. Elmondható, hogy általában elég pontosan tükrözik az oldal tulajdonosának marketingérzékenységét, tudatosságát – jó és rossz értelemben egyaránt. Az biztos, hogy van még mit fejlődni, tanulni. Ami nemzetközi összehasonlításban feltűnik – olyankor, amikor olyan cégeknek dolgozunk, akiknek anyacégük külföldi –, hogy más országokban sokszor sokkal praktikusabban, funkcionálisan állnak hozzá a webhez, internetes jelenléthez. Kevesebb az öncélú megoldás, a webes megjelenés „esztétikuma” is többnyire funkcionális, gyakorlati célokat szolgál.
Mi a legrosszabb dolog, amit egy honlap készítője elkövethet?
A lista sajnos hosszú, nehéz egy-egy elemet kiemelni. Az nagyon káros szerintem, amikor nem tudatosítjuk, hogy a honlap is csak egy (marketing) eszköz egy cég vagy szervezet életében. Ha nem szolgálja, tükrözi a cég életében, marketingtevékenységében betöltött szerepét, akkor szükségszerűen rossz, használhatatlan eszköz lesz. Akkor is, ha egyébként ötletes, kreatív, esztétikus és szabványos, korszerű. Azt, hogy ezt az alapvető hibát elkerüljük, a kivitelező és a megrendelő együtt gondolkodása szükséges. Ez sokszor nem tudatosodik. Sem a készítőben (őneki egy weboldalt kell készíteni az a feladata), sem a megrendelőben (minek kellene beszélni, ötletelni a kivitelezővel a cég piaci stratégiájáról, marketing céljairól, neki „csak” az oldalt kell elkészítenie.)
Az elbírálási szempontokon kívül mik azok az egyéni szempontok, amiket Te személyesen is figyelsz egy-egy honlap értékelésénél?
Amikor rövid idő alatt kell több tucat oldalt átnézni, akkor döbbenetes módon szembeszökő az egyes weboldalak használhatósága. Anélkül, hogy külön szempontként tudatosítanád magadban, azt veszed észre, hogy egyes oldalakon gondtalanul haladsz, kattintasz, mindent gyorsan megtalálsz, minden kézre áll, más oldalakon viszont megállsz, próbálsz kiigazodni, tájékozódni, értelmezni az eléd táruló látványt, szerkezetet. Ez az élmény nyilván nagyban befolyásolja azt, hogy milyen kép alakul ki benned az adott honlapról.
Volt már olyan weboldal, ami annyira megtetszett, hogy azóta is használod?
Igen. Nem is egy. Azért nem emelnék ki neveket, mert az, hogy mit használok, nem csak a honlapot minősíti (az jobb, mint a másik) hanem lehet, hogy csak közelebb áll személyes érdeklődésemhez, preferenciáimhoz. Ami viszont elgondolkodtatott – most, hogy már több, mint 10 éve folyik az Év honlapja verseny – hogy milyen sok jó ötlet, ügyes honlap nem tudta kifutni később a formáját, nem vált olyan népszerűvé, amilyen lehetett volna. Ez számomra azt mutatja, hogy a tartós sikerhez jó elgondoláson, kreativitáson túl az online világban is szükségesek egyéb képességek, adottságok. Ezt azért is fontos hangsúlyozni, mert az online színtéren úgy látom, hajlamosak vagyunk túlértékelni a jó megoldások illetve a kreativitás marketingszerepét. A tartós sikerhez ma már itt is több kell.
+1:
Milyen tanácsokat adnál az idei indulóknak?
Azt nem szabad elfelejteni, hogy ez egy online marketing pályázat. Ebből a szempontból – leegyszerűsítve – az a jó honlap, amely legjobban szolgálja a tulajdonos marketingcéljainak elérését. Akkor tudja ezt megítélni a zsűri, ha a pályázó képbe hozza, pontosan leírja ezt számára. A nevezési lapnál van egy olyan kérdés, hogy a „Honlap fejlesztésének marketingcéljai”. Ezt sokan csak, mint kötelező elemet használják, beírnak valami általánosságot, csak hogy ez is ki legyen töltve. Holott nagyon fontos a zsűrinek is látni, megérteni, hogy az adott honlapnak mi a célja, mit akar elérni vele a készítője. Meglepően sokféle marketingcél létezhet, a zsűrinek segítség, megfelelő tájékoztatás kell abban, hogy meg tudja ítélni az adott honlap mennyire sikeresen képes támogatni a kitűzött célok elérését.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Tevékenység: Célunk, hogy az ötlettől a kivitelezésig rendelkezésre álljunk és az ügyfeleink kérésének, igényének megfelelő gyors és színvonalas...
További információk