FaceBook blog.hu

Online - Web

Az Év Honlapja 2012. Fókuszban: Bonyhádi Gábor

2012.10.04

Interjú Bonyhádi Gáborral.

A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán végzett kommunikáció szakon. Pályafutását a McCann-Ericksonnál kezdte, majd a ReVisionnél ügyfélkapcsolati igazgatóként tevékenykedett. A MarkMyprofesszor.com alapítója, jelenleg is ennek az oldalnak a fejlesztésével, üzemeltetésével foglalkozik. A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán - az alma materében - a gerillamarketing mesterkurzus előadója, de oktat még reklámkutatást és tervezést, valamint marketingkommunikációt is. 2012-től a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja, a Marketingkonferencia online marketing szekciójának egyik szervezője és előadója.

Milyen jövő elé néz az online marketing? Merre haladunk?


Nagyon kettős az online marketing szerepe és megjelenése jelenleg. Egyrészt már jóformán minden szolgáltató fent van a világhálón, mindenki igyekszik saját honlapot fenntartani, másrészt sokan felismerik, hogy nem is biztos, hogy szükségük van erre, hiszen olyan, akár ingyenes lehetőségek is rendelkezésükre állnak, mint a Facebook oldal. Sok cég szünteti meg a drágán létrehozott és karbantartott weboldalát és tér át a közösségi profilokra, amelyek ráadásul jobban vannak optimalizálva, folyamatosan frissülnek és jobban a fogyasztók szeme előtt vannak. Kettős abból a szempontból is, hogy míg egyre több és több online szolgáltatást használunk, egyre több közösségi térben veszünk részt, sokan nem tudják a szerteágazó beállításokból, hogy mikor mit szabadna megengedniük egy-egy oldalnak, programnak és ez által a rendszer sokszor „kihasználja” a felhasználóit. Gondoljunk csak a Facebook beállításokra, a rengeteg kéretlen levélre, mobil push üzenetre vagy az automatikusan posztoló social readerekre vagy egyéb alkalmazásokra. Míg egyre növekszik az internet térnyerése, egyre több felhasználó lesz, akinek fogalma sincs annak működéséről. Fogalmuk sincs, hogy egy átlagos nap végére hány és hány weboldal követi az ő internetes felhasználói szokásaikat, tárolva ezzel adatokat róla. Az online kommunikáció is kezd erőteljesen kettéválni, a hirdetési büdzsék csökkenésével az vehető észre, hogy egyre többen mozdulnak el a nagyon jól mérhető ROI alapú hirdetési formák felé és hagyják maguk mögött a kreatívabb megjelenési formákat, míg aki megteheti, kitart az egyre nagyobb formátumú és brandet építő, nem feltétlenül "átkattintások mérésére" alapuló interaktív felületek mellett. Az okostelefonok és tabletek térnyerésével úgy érzem, egy új képernyő megjelenési forradalma is most kezdődik. Egyre több, a weben lévő cég akar megjelenni attól eltérő formában (értsd: mobilra optimalizált felület vagy akár külön alkalmazás) ezeken a felületeken.

Tavaly lettél zsűritag. Miért vállaltad el „Az Év Honlapja” pályázat zsűrizését? Milyen lehetőségeket láttál meg a pályázatok bírálásában?


Megtiszteltetés volt számomra a felkérés, melyet nagy valószínűséggel azért érdemelhettem ki, mert előtte való évben én is megnyertem az év honlapja díjat. Úgy éreztem, hogy ez egy színvonalas verseny, nyertesei mind büszkék a díjra. Online kommunikációs szakemberként egyrészt öröm olyan újító és színvonalas pályázatokkal találkozni, amelyek a legújabb technológiákat használják, másrészt én is igyekszem a trendeket figyelni, követni, amihez hozzá tartozik, hogy másoktól tanulok.

Szerinted mennyire értékes egy nyertes pályázónak ez a díj, ez az elismerés?


Számomra értékes volt, amikor megnyertem. Azóta is mindig kiemelem, hogy a weboldalam elnyerte az év honlapja díjat.

Mennyiben számítanak a vizuális és a tartalmi elemek az elbírálás során egy-egy honlapnál?

Mivel egy honlap vizuális megjelenítése az első, amivel annak felhasználója találkozik, ezért meggyőzőnek kell lennie.

Melyek azok a tulajdonságok, melyekkel egy jó honlapnak mindenképpen rendelkeznie kell szerinted?


Minden zsűritag más-más területről érkezik, én főként az üzleti célok elérésének támogatását, a vizuális tartalmat, az oldal vagy alkalmazás felhasználhatóságát tartom fő szempontnak és kevésébé megyek bele a kód szintű vizsgálatokba.

+1:

Milyen tanácsokat adnál az idei indulóknak?


Nézzék át a korábbi évek nyerteseit, hiszen sokat lehet tanulni azokból a honlapokból, melyeket már díjaztunk.

 

(reklámipar)




Fotó: kisalfold.hu
 
Címkék: online
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Art-is Kreatív Ügynökség

Tevékenység: A cég az ATL és BTL területen nyújt hatékony megoldásokat, a grafikai tervezéstől a médiastratégia kidolgozásáig. Ezen felül:...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklám reklam reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis