Interjú Bonyhádi Gáborral.
A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán végzett kommunikáció szakon. Pályafutását a McCann-Ericksonnál kezdte, majd a ReVisionnél ügyfélkapcsolati igazgatóként tevékenykedett. A MarkMyprofesszor.com alapítója, jelenleg is ennek az oldalnak a fejlesztésével, üzemeltetésével foglalkozik. A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán - az alma materében - a gerillamarketing mesterkurzus előadója, de oktat még reklámkutatást és tervezést, valamint marketingkommunikációt is. 2012-től a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja, a Marketingkonferencia online marketing szekciójának egyik szervezője és előadója.
Milyen jövő elé néz az online marketing? Merre haladunk?
Nagyon kettős az online marketing szerepe és megjelenése jelenleg. Egyrészt már jóformán minden szolgáltató fent van a világhálón, mindenki igyekszik saját honlapot fenntartani, másrészt sokan felismerik, hogy nem is biztos, hogy szükségük van erre, hiszen olyan, akár ingyenes lehetőségek is rendelkezésükre állnak, mint a Facebook oldal. Sok cég szünteti meg a drágán létrehozott és karbantartott weboldalát és tér át a közösségi profilokra, amelyek ráadásul jobban vannak optimalizálva, folyamatosan frissülnek és jobban a fogyasztók szeme előtt vannak. Kettős abból a szempontból is, hogy míg egyre több és több online szolgáltatást használunk, egyre több közösségi térben veszünk részt, sokan nem tudják a szerteágazó beállításokból, hogy mikor mit szabadna megengedniük egy-egy oldalnak, programnak és ez által a rendszer sokszor „kihasználja” a felhasználóit. Gondoljunk csak a Facebook beállításokra, a rengeteg kéretlen levélre, mobil push üzenetre vagy az automatikusan posztoló social readerekre vagy egyéb alkalmazásokra. Míg egyre növekszik az internet térnyerése, egyre több felhasználó lesz, akinek fogalma sincs annak működéséről. Fogalmuk sincs, hogy egy átlagos nap végére hány és hány weboldal követi az ő internetes felhasználói szokásaikat, tárolva ezzel adatokat róla. Az online kommunikáció is kezd erőteljesen kettéválni, a hirdetési büdzsék csökkenésével az vehető észre, hogy egyre többen mozdulnak el a nagyon jól mérhető ROI alapú hirdetési formák felé és hagyják maguk mögött a kreatívabb megjelenési formákat, míg aki megteheti, kitart az egyre nagyobb formátumú és brandet építő, nem feltétlenül "átkattintások mérésére" alapuló interaktív felületek mellett. Az okostelefonok és tabletek térnyerésével úgy érzem, egy új képernyő megjelenési forradalma is most kezdődik. Egyre több, a weben lévő cég akar megjelenni attól eltérő formában (értsd: mobilra optimalizált felület vagy akár külön alkalmazás) ezeken a felületeken.
Tavaly lettél zsűritag. Miért vállaltad el „Az Év Honlapja” pályázat zsűrizését? Milyen lehetőségeket láttál meg a pályázatok bírálásában?
Megtiszteltetés volt számomra a felkérés, melyet nagy valószínűséggel azért érdemelhettem ki, mert előtte való évben én is megnyertem az év honlapja díjat. Úgy éreztem, hogy ez egy színvonalas verseny, nyertesei mind büszkék a díjra. Online kommunikációs szakemberként egyrészt öröm olyan újító és színvonalas pályázatokkal találkozni, amelyek a legújabb technológiákat használják, másrészt én is igyekszem a trendeket figyelni, követni, amihez hozzá tartozik, hogy másoktól tanulok.
Szerinted mennyire értékes egy nyertes pályázónak ez a díj, ez az elismerés?
Számomra értékes volt, amikor megnyertem. Azóta is mindig kiemelem, hogy a weboldalam elnyerte az év honlapja díjat.
Mennyiben számítanak a vizuális és a tartalmi elemek az elbírálás során egy-egy honlapnál?
Mivel egy honlap vizuális megjelenítése az első, amivel annak felhasználója találkozik, ezért meggyőzőnek kell lennie.
Melyek azok a tulajdonságok, melyekkel egy jó honlapnak mindenképpen rendelkeznie kell szerinted?
Minden zsűritag más-más területről érkezik, én főként az üzleti célok elérésének támogatását, a vizuális tartalmat, az oldal vagy alkalmazás felhasználhatóságát tartom fő szempontnak és kevésébé megyek bele a kód szintű vizsgálatokba.
+1:
Milyen tanácsokat adnál az idei indulóknak?
Nézzék át a korábbi évek nyerteseit, hiszen sokat lehet tanulni azokból a honlapokból, melyeket már díjaztunk.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Tevékenység: A cég az ATL és BTL területen nyújt hatékony megoldásokat, a grafikai tervezéstől a médiastratégia kidolgozásáig. Ezen felül:...
További információk