Szinte nap, mint nap jelennek meg újabb közösségi oldalak, melyek nem csak felhasználói, hanem vállalati szemszögből is új lehetőségeket hordoznak magukban. Az egyik legújabb, a Pinterest, egyre nagyobb népszerűségnek örvend.
A Magyarországon még talán kevésbé ismert képmegosztó oldal 2010-es indulása óta egyre nagyobb méreteket ölt, már számos vállalat is jelen van ebben a közösségi térben is. Alapvetően brand építésre és termékbemutatásra használható fel, elsősorban illetve reklámkampányokhoz és játékokhoz ad új felületet a marketingesek kezébe. A rendszer azonban elég kiforrott arra, hogy a Pinteresten maradva összetettebb marketingcélokat is meg lehessen valósítani.
A Pinterest nagy előnye, hogy a boardokra rendezett tematikus képkollekciókon keresztül kiválóan bemutatható, hogy milyen üzenetet, stílust vagy értékeket kíván egy márka/vállalat közvetíteni magáról. Egy kép többet mond ezer szónál – képeken keresztül olyan, szavakkal nehezen körülírható fogalmak is megmagyarázhatóak, mint például a vidámság vagy kalandvágy. Emellett egész táblákat lehet szentelni termékkategóriáknak, ami, lássuk be, fontos szempont lehet., ezeket a képeket ugyanis a felhasználók egyszerűen áttűzhetik a saját táblájukra, ezzel sokszorozva a termék megjelenésének számát a világhálón. További potenciál rejlik az oldal frissességében, hiszen még kevés reklámkampány folyik rajta, minden az újdonság erejével hat a felhasználókra.
Egyelőre azonban még állnak korlátok a Pinteresten zajló marketingkommunikáció előtt. Egyfelől az oldal nem rendelkezik fejlett keresőrendszerrel. Egyedül akkor lehet bármit vagy bárkit megtalálni rajta, ha pontosan, név szerint keres a felhasználó. A beírt feltételekhez hasonló alternatívák sem kerülnek listázásra. Továbbá, hely szerint sem lehet felhasználókat keresni, így például, kevés magyar regisztrált lévén, nehéz rájuk bukkanni. Nem lehet a közönséget targetálni, ami akkor jelent különösen nagy problémát, ha egy vállalat kommunikációja kifejezetten egy adott helyen elő közönségnek szól. Egyszerű példával élve, egy balatoni étterem feltöltött étel fotói nem feltétlenül találnak célba az Norvégiában élő felhasználóknál. Keresési szempontból egyedül a hashtag-ek használatának van értelme, de ezek sem mindig működnek megfelelően. Másfelől, a felhasználók közt zajló kommunikáció lehetőségeinek is határai vannak. Csak kommenteken keresztül tudnak üzenni egymásnak, egyéb kapcsolatteremtési módra nincsen lehetőség. Ami a megosztott képeket illeti, ezek megjelenése sem koordinálható. Nem tudni, hogy egy feltöltött kép milyen algoritmus szerint kiknél jelenik meg (főleg követőkkel nem rendelkező Pinterestezők feltöltött képei esetében).
Várhatóan fejlődni fog a Pinterest a közeljövőben, hiszen a fent említettek nem csak vállalati szemszögből nehezíthetik meg a kommunikációt.
Összességében elmondható azonban, hogy érdemes a Pinterest használatát és lehetőségeit tanulmányozni, hiszen még több tekintetben felfedezésre vár.
Gergely Dóra
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Confhotel Csoport névadója, a Confhotel Event 2000-ben alakult meg azzal a céllal, hogy a különböző létszám,- és eszközigényű vállalati...
További információk