Psy videoklipje pénteken elérte az egymilliárd megtekintést a YouTube-on. Bár nem lett világvége, mégis jogosan lehetett volna, mivel ez lett minden idők legnézettebb zenei videója.
Lassan nincs olyan ember, aki ne ismerné a táncot vagy a dallamot. Van, aki imádja, van, aki utálja, és csodával határos módon még mindig vannak olyanok, akik nincsenek rosszul tőle. Részben ez is mutatja, hogy miért tudott ilyen hatalmas számokat produkálni.
A YouTube történetében ez az első olyan videó, ami elérte az egymilliárdos megtekintést. Azóta a megtekintések mellett megjelent egy animált, kicsi táncoló Psy figura is:
Senkit se tévesszen meg a nagy szám, nem biztos, hogy ennyi ember látta. Lehet kevesebb, de az is lehet, hogy több. A YouTube nem enged teljes betekintést abba, hogyan számolja a megtekintéseket (nehogy ezzel bárki visszaéljen és mesterségesen növelje a számot), mégis valószínűsíthetően ez az a videó, ami a legtöbb egyedi látogatót vonzotta a YouTube oldalán. Mindezt egy fél év alatt érte el, ugyanis a videó júliusban került feltöltésre. Hívjuk hype-nak, buzz-nak, egy biztos: az internetes alkalmazások és felületek kihasználásának eddig nem látott mértékének lehettünk szemtanúi. „Honnan jön ez a sok néző?” - merülhet fel sokakban a kérdés.
Természetesen a hype-nak köszönhetően rekord mértékű egyedi, konkrét keresést indítottak az internetezők például a Google és a YouTube csatornákon, melyek az eredeti klipre vezettek. Ez azonban még nem minden. A visiblemeasures.com mérései októberig közel 600 kapcsolódó videót azonosítottak, melyek utánozták, parodizálták vagy bármilyen módon felhasználták az eredetit. Ezek megtekintése után rengeteg felhasználó kattintott a hivatalos verzióra és nézte végig azt is. Feltételezhető, hogy a kapcsolódó videók száma is folyamatosan, hasonlóan nagy mértékben nő. Nos, látszólag egyszerű a képlet, így keletkezik az igazi vírusvideó.
Felfelé ível a pálya, a cikk készülte közben is további 2 millióval nőtt a megtekintések száma:
Pan Gimun (Ban Ki Mun), az ENSZ dél-koreai származású főtitkára abban a megtiszteltetésben részesített Psy-t, hogy meghívta egy beszélgetésre. Ez szerepelt a világhíradókban, tovább növelve az előadó ismertségét.
A Gangnam style mellett egy dolog foglalkoztatatta még nagyon az embereket, mégpedig a világvége gondolta. Több humoros oldalon terjedt az alábbi kép, melyen összekapcsolták Nostradamus jóslatával Psy videóját. A kettő párhuzamba vonása zseniális ötlet, a 9gag és hasonló oldalak felhasználása szintén ügyes fogás a vírusos terjesztésre.
További érdekességek:
• Psy után a YouTube legsikeresebb előadói sorrendben a következőek: Carly Rae Jepsen, Justin Bieber, One Direction és Katy Perry.
• Psy iTunes rekordot is döntött. Az első koreai előadó, aki első helyre tudott kerülni és vezette a zenei videók letöltési listáját.
• Gangnam valójában egy tehetős körzete Szöul-nak.
• Psy első albumának megjelenése után büntetést szabtak ki rá „helytelen tartalom” miatt, a második albumát pedig be is tiltották
• Psy a Berklee Egyetem Zenei Intézetére járt az Amerikai Egyesült Államokban és folyékonyan beszél angolul.
Gergely Dóra
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A ::progressive:: egy nemzetközileg is elismert, díjnyertes, okos, hazai reklámügynökség
MIBEN VAGYUNK JÓK?...
További információk