Nem kérdés, a közösségi média életünknek egyre nagyobb részére hatással van már. Folyamatosan emelkedő elérések, olyan apró betűs részek, amelyet még elolvasni sem lehet, SKYNET szintű uralomátvétel? Merre tartunk, mit értünk el idén. Egy kis számvetés…
A Nielsen Social Media Report 2012 című dolgozatában ismertette az idei számokat és statisztikákat, amelyek esetleg relevánsak lehetnek számunkra is. A tanulmány teljes egészében elérhető itt, így aki részletesen szeretne bogarászni, némi angoltudással azonnal megteheti.
Melyek azok a dolgok, amik azonnal szembe tűnnek? A mobil eszközök térhódítása egyszer és mindenkorra eldőlt, legyen szó akár táblagépről, akár okos telefonról. S bár az elsődleges eszközünk az internet csatalakozásra még mindig a PC, s a konzervatívabb emberek meglétéig ez így is marad. Ugyanakkor a mobileszközök olyan szinten álltak emelkedő pályára, amelyek alapjaiban formálják netes jelenlétünket. Második helyen tehát a mobileszközök, míg a dobogó harmadik helyén a táblagépek trónolnak e tekintetben.
Bármilyen meglepő, de a felmérés alapján a 18-24 évesek közel a harmada a fürdőszobában és/vagy a WC-n ülve használja a legtöbbször a közösségi média eszközeit. Addig a keresőképesebb réteg, a 25-34 évesek több mint fele munkahelyén csatlakozik netes közösségéhez.
Közel 37%-al nőtt a social site-okon eltöltött idő napi lebontásban, ráadásul egyes afrikai országokban a TV-t néző emberek 62%-a műsor közben is aktív a Facebookon vagy épp a Twitteren. Európában ez a szám jóval kisebb, mindössze 38%, Ázsiában 47%. Bár szívesen megnézném ezeket a számokat akkor, amikor esetleg egy jelesebb nemzeti happening van, például futball mérkőzés. Van egy sanda gyanúm, hogy 50% fölötti számokat tudnánk produkálni.
A legnépszerűbb közösségi oldal a felmérés magját alkotó USA-ban a Facebook lett, bár nem lehet megtagadni a Google+ nagyiramú előretörését sem, s ott van még a kint sokkal nagyobb népszerűségnek örvendő Twitter, vagy a Pinterest. A szegmens nagyon gyorsan fejlődik, így főleg a KKV szektornak, akik kisebb marketing büdzsével dolgoznak, elengedhetetlen a social media jelenlét.
Lukácsi Zsolt
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A ::progressive:: egy nemzetközileg is elismert, díjnyertes, okos, hazai reklámügynökség
MIBEN VAGYUNK JÓK?...
További információk