FaceBook blog.hu

Online - Web

A felhasználóbarát webshop 8 ismérve

2013.01.30

Milyen a jó webshop? Mivel lehet megragadni a felhasználókat? Mi kell ahhoz, hogy az oldal megfelelő konverziós arányt érjen el?

1. Megfelelő technikai háttérrel rendelkezik

Nincs annál bosszantóbb, mikor egy weboldal percekig tölt be. Amikor egy fogyasztónak nincs ideje arra, hogy elmenjen a boltba körülnézni és helyette a webes vásárlást választja, akkor a számítógép előtt ülve sem fog perceket várni, hogy a termékkínálatot megtekinthesse. A jó webshop nem kívánja meg olyan alkalmazások futtatását, amelyek nagyon terhelik az átlagos teljesítményű számítógépet, illetve nincsenek telezsúfolva animált bannerekkel. A termékekhez rendelt képek sem nagyobb felbontásúak a szükségesnél, mert azok szintén sokat lassíthatnak a betöltési időn.

2. Átlátható a termékstruktúrája

Jó, ha a felhasználó nem csak a keresőmezőbe beírva találja meg a terméket, amire szüksége van. A bonyolult és túlzottan részletes kategóriákban könnyen el lehet veszni, másrész nagy türelmet és olykor már szaktudást is igényel a keresés. Emellett kedvezőtlen hatást válthat ki, ha a leszűkített kategória már nagyon kevés terméket tartalmaz, mert a fogyasztói társadalom a bő kínálatot várja el. A másik véglet a több száz találatot tartalmazó lista. A kategorizálás problémájára jó megoldás a szűrő opciók bevezetése.

3. Magas az információtartalma

Tartalom mindenek felett. A jó webshopnál kiemelt szerepet kap a fogyasztók tájékoztatása. A részletes termékleírások, tesztek és összehasonlító alkalmazások hozzájárulnak ahhoz, hogy az oldal elegendő információt nyújtson a potenciális vásárlók széles körének. Az információban gazdag webshop professzionalitást sugároz és növeli a látogatók bizalmát.

4. Épít a vizualitásra

Legyen szó kicsi vagy nagy értékű vásárlásról, a fogyasztók szeretik, ha a létező legtöbb szögből megnézhetik a terméket: elölről, hátulról, oldalról, sőt, még az apró részletek kidolgozását is. A kinagyítható, minőségi képek elengedhetetlenek. Alig pár másodperc alatt eldől, hogy a látogató az oldalon marad-e, ezért fontos, hogy a lényeg azonnal megragadja-e a tekintetét.

5. Lehetőséget ad az interaktív részvételre

A web 2.0 korszaka a fogyasztó bevonásáról is szól. Az, hogy a termékeket értékelni lehet, megjegyzéseket lehet hagyni és kérdés esetén azonnal felvehető a kapcsolat az eladókkal, hozzájárul a pozitív fogyasztói élmény kialakulásához. A közösségi oldalak arra nevelik a felhasználókat, hogy fejtsék ki véleményüket és osszák meg gondolataikat. Jó, ha ezt online vásárláskor is megtehetik.

6. Átlátható a fizetési rendszere

A felhasználóbarát webshop fizetési rendszere egyszerű és tisztán érthető. Több fizetési mód és átvételi lehetőség közül lehet választani. A fizetési preferenciák egyénenként változnak, és egy jó webshop mindenkinek lehetőséget ad a vásárlásra, akár készpénzzel fizet a vevő, akár átutalással. A visszatérő vásárlók adatait megjegyzi, így megkönnyíti és meggyorsítja a vásárlási folyamatot.

7. Mobiltelefonról is látogatható

Az internetezők egyre nagyobb százaléka használ mobileszközt a böngészésre. Várhatóan az online felületek minden terén nőni fog a látogatások száma, így a webshopokon is. A mobileszközre optimalizált oldalak hozzájárulhatnak a vásárlási döntés előkészítéséhez is, még ha a teljes tranzakció nem is itt megy végbe. A fogyasztói igény bárhol, bármikor felmerülhet, ideális esetben a vevő a számára szükséges termékről, annak áráról és a vásárlási lehetőségekről akár az utcán sétálva is tájékozódhat.

8. Sikeres konverzió esetén nem marad el a köszönetnyilvánítás

A vevő szempontjából talán ez az egyik legfontosabb pont. Miután megtisztelte bizalmával az adott webshopot, jó, ha éreztetik vele: választását megbecsülik. Pár köszönetnyilvánító mondat a tranzakció befejezése után, illetve a visszaigazoló emailben tiszteletet mutat. Megemlítendő, hogy nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a vásárlás sikeres végbemeneteléről való tájékoztatás is elmaradhatatlan. Visszatetszést kelt, ha a vevő a fizetés után hirtelen a nyitóoldalon találja magát, mert az bizonytalanságban hagyja, hogy valóban elérte-e a célját.

Ha a fenti nyolc pont legnagyobb része teljesül, akkor a webshop üzemeltetője elmondhatja magáról, hogy mindent megtett a vásárlókért.
 

Gergely Dóra
(reklámipar)

 
Címkék: online, web2, workshop
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

04

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Full-Vip Kft.

Tevékenységünk a magas színvonalú rendezvényszervezés. vendéglátás és gasztronómia egészét átfogja. Feladatunknak tekintjük, hogy...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
97%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis