Milyen a jó webshop? Mivel lehet megragadni a felhasználókat? Mi kell ahhoz, hogy az oldal megfelelő konverziós arányt érjen el?
Nincs annál bosszantóbb, mikor egy weboldal percekig tölt be. Amikor egy fogyasztónak nincs ideje arra, hogy elmenjen a boltba körülnézni és helyette a webes vásárlást választja, akkor a számítógép előtt ülve sem fog perceket várni, hogy a termékkínálatot megtekinthesse. A jó webshop nem kívánja meg olyan alkalmazások futtatását, amelyek nagyon terhelik az átlagos teljesítményű számítógépet, illetve nincsenek telezsúfolva animált bannerekkel. A termékekhez rendelt képek sem nagyobb felbontásúak a szükségesnél, mert azok szintén sokat lassíthatnak a betöltési időn.
Jó, ha a felhasználó nem csak a keresőmezőbe beírva találja meg a terméket, amire szüksége van. A bonyolult és túlzottan részletes kategóriákban könnyen el lehet veszni, másrész nagy türelmet és olykor már szaktudást is igényel a keresés. Emellett kedvezőtlen hatást válthat ki, ha a leszűkített kategória már nagyon kevés terméket tartalmaz, mert a fogyasztói társadalom a bő kínálatot várja el. A másik véglet a több száz találatot tartalmazó lista. A kategorizálás problémájára jó megoldás a szűrő opciók bevezetése.
Tartalom mindenek felett. A jó webshopnál kiemelt szerepet kap a fogyasztók tájékoztatása. A részletes termékleírások, tesztek és összehasonlító alkalmazások hozzájárulnak ahhoz, hogy az oldal elegendő információt nyújtson a potenciális vásárlók széles körének. Az információban gazdag webshop professzionalitást sugároz és növeli a látogatók bizalmát.
Legyen szó kicsi vagy nagy értékű vásárlásról, a fogyasztók szeretik, ha a létező legtöbb szögből megnézhetik a terméket: elölről, hátulról, oldalról, sőt, még az apró részletek kidolgozását is. A kinagyítható, minőségi képek elengedhetetlenek. Alig pár másodperc alatt eldől, hogy a látogató az oldalon marad-e, ezért fontos, hogy a lényeg azonnal megragadja-e a tekintetét.
A web 2.0 korszaka a fogyasztó bevonásáról is szól. Az, hogy a termékeket értékelni lehet, megjegyzéseket lehet hagyni és kérdés esetén azonnal felvehető a kapcsolat az eladókkal, hozzájárul a pozitív fogyasztói élmény kialakulásához. A közösségi oldalak arra nevelik a felhasználókat, hogy fejtsék ki véleményüket és osszák meg gondolataikat. Jó, ha ezt online vásárláskor is megtehetik.
A felhasználóbarát webshop fizetési rendszere egyszerű és tisztán érthető. Több fizetési mód és átvételi lehetőség közül lehet választani. A fizetési preferenciák egyénenként változnak, és egy jó webshop mindenkinek lehetőséget ad a vásárlásra, akár készpénzzel fizet a vevő, akár átutalással. A visszatérő vásárlók adatait megjegyzi, így megkönnyíti és meggyorsítja a vásárlási folyamatot.
Az internetezők egyre nagyobb százaléka használ mobileszközt a böngészésre. Várhatóan az online felületek minden terén nőni fog a látogatások száma, így a webshopokon is. A mobileszközre optimalizált oldalak hozzájárulhatnak a vásárlási döntés előkészítéséhez is, még ha a teljes tranzakció nem is itt megy végbe. A fogyasztói igény bárhol, bármikor felmerülhet, ideális esetben a vevő a számára szükséges termékről, annak áráról és a vásárlási lehetőségekről akár az utcán sétálva is tájékozódhat.
A vevő szempontjából talán ez az egyik legfontosabb pont. Miután megtisztelte bizalmával az adott webshopot, jó, ha éreztetik vele: választását megbecsülik. Pár köszönetnyilvánító mondat a tranzakció befejezése után, illetve a visszaigazoló emailben tiszteletet mutat. Megemlítendő, hogy nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a vásárlás sikeres végbemeneteléről való tájékoztatás is elmaradhatatlan. Visszatetszést kelt, ha a vevő a fizetés után hirtelen a nyitóoldalon találja magát, mert az bizonytalanságban hagyja, hogy valóban elérte-e a célját.
Ha a fenti nyolc pont legnagyobb része teljesül, akkor a webshop üzemeltetője elmondhatja magáról, hogy mindent megtett a vásárlókért.
Gergely Dóra
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Tevékenység: Célunk, hogy az ötlettől a kivitelezésig rendelkezésre álljunk és az ügyfeleink kérésének, igényének megfelelő gyors és színvonalas...
További információk