Az eNet és a Telekom kutatásából kiderül: itthon is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a táblagépek. A legtöbben otthon használják, TV nézés közben és az ágyban.
A 2012-es évben a táblagépek Magyarországon is felvették a versenyt a személyi számítógépekkel az eladások tekintetében. Az eNET-Telekom: „Jelentés az internetgazdaságról” című kutatás célja a tabletek használati szokásainak vizsgálata volt, melynek eredményei rávilágítottak arra, hogy döntően tartalomfogyasztási eszközként funkcionálnak, nem pedig munkaeszközként.
Annak ellenére, hogy a táblagépek nagy előnye a hordozhatóság és a nagy méretű kijelző kombinációjában rejlik, a legtöbben mégis otthon használják. Figyelemfelkeltő tény, hogy az
otthoni szabadidős tevékenységek esetében, mint a TV nézés közbeni és az ágyban való használat, a táblagépek megelőzik az okostelefonokat. Megbeszéléseken és előadásokon még kis százalékarányban preferáltak a táblagépek, ilyenkor a számítógépek megszokottabb eszköznek számítanak. Annak, hogy a napi ügyintézés és teendők elvégzése során a telefonok vezetnek, nagy valószínűséggel a készülékek méretének praktikussága az oka.
Ami a tabletek használati idejét illeti, az esti órákban a felhasználók 62%-a veszi a kezébe a készüléket. Az eNET kutatása szerint a kora reggeli és az esti órák magas használati aránya napközben visszaesik, ilyenkor a számítógépek veszik át a helyüket. Továbbá, az eredmények arra engednek következtetni, hogy a tablet jelentősen befolyásolja a médiafogyasztást, mivel a felhasználók 60%-a naponta legalább egy órán keresztül veszi azt használatba. Sőt, a televízióval való összehasonlításban a táblagép-tulajdonosok 34%-a többet használja készülékét, mint amennyi időt TV nézéssel tölt.
A eNET kutatása a kiemelt tartalmak fogyasztását is vizsgálta, melyek a következőek: TV műsorok és filmek nézése, zene streaming-elése, hírek olvasása és magazin jellegű tartalmak fogyasztása. Az okostelefonok és a tabletek kategóriánként közel hasonló eredményeket mutatnak, melyek közül a telefonok egyedül a hírolvasásban élveznek előnyt. Egyelőre a magazin jellegű tartalmak fogyasztása során a nyomtatott kiadványok vezetnek, a filmek nézése esetében a televízió, mint eszköz, azonban a táblagép számukra is komoly versenytárs lehet a jövőben.
Gergely Dóra
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Tevékenységünk a magas színvonalú rendezvényszervezés. vendéglátás és gasztronómia egészét átfogja.
Feladatunknak tekintjük, hogy...
További információk