Ismered a LinkedIn-t? A LinkedIn a világ legnagyobb üzleti közösségi oldala. 2002-ben alapította Reid Hoffmann, tényleges elindulása 2003 májusára tehető.
Nem egy hagyományos, profil nélküli közösségi oldal, kifejezetten üzleti kapcsolatok létesítésére szolgál. Tavalyi mutatók szerint 2012-ben 161 millió tagja volt szerte a világon. (Összehasonlításképp a fenti adat időpontjában a dobogótöbbi helyezettje: a Facebook 900 millió, illetve a Twitter „csak” 500 millió regisztrált taggal.)
Bár a számok magukért beszélnek, szűkebb környezetemben utána érdeklődve azt tapasztaltam, hogy ha hallottak is már ismerőseim az oldalról, még nem regisztráltak, vagy ha igen, a regisztráció folyamatával ki is merült felhasználói életük.
Itt van tehát egy gyorstalpaló, hogyan használjuk a karrier-portált, avagy önmarketing LinkedIn-módra.
1. Milyen nyelv?
Mivel magyarul még nem elérhető a kezelőfelület, kardinális kérdés lehet, hogy angolul vagy magyar töltsük-e ki profilunkat. Nyilvánvalóan, ha partnereink mindannyian magyarok, akkor maradhatunk az anyanyelvünknél, de alapvetően az információk könnyebb és nagyobb áramlása miatt érdemes az angol nyelvet választani (az információáramlás alatt értem itt a csoportokat, illetve a vállalatok, cégek oldalait, illetve azok posztjait).
2. Profil
Saját profilunk megalkotására egy üzleti portálon jóval több időt kell fordítanunk, mint egy mezei közösségi oldalnál, főként, ha titkolt vagy kevésbé titkolt célunk a LinkedIn-en keresztül állást találni. Az, hogy minél szakszerűbben adjuk meg iskoláztatásunk, munkahelyeink adatait, mint egy önéletrajzban, alapkövetelmény. Ha módunk van rá, igyekezzünk minél teljesebben kitölteni a LinkedIn által felajánlott opciókat, hiszen így nagyobb esély van rá, hogy profilunk felbukkan a keresések során. Az oldal százalékosan méri a profil kitöltöttségét. Ahhoz, hogy 100%-ot kapjunk, a következőket nem hagyhatjuk figyelmen kívül:
A többi közösségi oldalhoz hasonlóan posztolhatunk is saját felületünkre, persze szigorúan szem előtt tartva a szakmaiságot, hogylétünk vagy kiskutyánk hogyléte a LinkedIn-en (bár kegyetlenül hangzik, de) nem érdekel senkit.
3. Kapcsolatok
A fent említett legalább 50 kapcsolatot elérni gyakran nem is olyan egyszerű. Az ismerősökre, üzletfelekre való rákeresés az első opció, a Connect gombbal küldhetünk meghívást megjelölve az ismeretségünk forrását. Ezen kívül a Facebookról már ismerős „People you may know” oldalt is átböngészhetjük, illetve az e-mail fiókunkkal is szinkronizálhatjuka LinkedIn-t, meghívókat küldve ezzel az összes volt címzettünknek.
A kapcsolatokat szintekkel jelöli az oldal, akikkel már kapcsolatban vagyunk, első szintű ismerősök, az ő ismerőseik pedig második szinttel vannak jelölve.
4. Csoportok
Rengeteg csoportból választhatjuk ki, melyekhez csatlakozunk (ezeknek a száma viszont véges, 52 csoportot engedélyeznek számunkra ingyenesen). A csoportok olyan felületek, ahol szakemberek, munkáltatók, kollégák tarthatják a kapcsolatot, mint egy fórumon: megbeszélhetnek, felhívásokat intézhetnek egymáshoz, szakmai eseményeket oszthatnak meg, vagy munkát ajánlhatnak-kereshetnek. Természetesen mi magunk is létrehozhatunk csoportokat.
5. Vállalatok oldalai
A csoportokon kívül a vállalatok, cégek saját oldallal is rendelkezhetnek. Ezekhez is érdemes csatlakozni, ha értesülni akarunk egy-egy cég legújabb eseményeiről, esetleg állásajánlatairól. Különböző hírcsatornák is üzemeltetnek saját oldalt, külön tartalommal a LinkedIn-re.
Ha ezeket az alapvető szabályokat és lehetőségeket szem előtt tartjuk és folyamatosan frissítjük oldalunkat, a ráfordított idő meghozza gyümölcsét. Amennyiben valaki még többet szeretne tudni a LinkedIn-ről, itt egy erre specializálódott tanfolyam: http://www.linkedin-kepzes.hu/index.html.
Baranyi Réka
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A CREVO (vagyis Creative Revolution) a kreativitás terén nyűjt forradalmian innovatív, és meglepően megfizethető megoldásokat. Egyedi ötletek és...
További információk