FaceBook blog.hu

Online - Web

Think globally, win locally

2013.02.21

Vajon miként lehet idehaza lavírozni egy nemzetközi márka szigorúan kötött kommunikációs előírásai és a hazai célcsoport elvárásai között? Exkluzív interjúnkban választ kapunk -többek között erre is- a tavaly nyáron alakult Tricky Communications szakembereitől.

Lehetséges a globális stratégia mellett olyan lokális marketingkommunikáció, amely számokban még le is körözi az anyacéget? Ráadásul mindezt médiaköltés nélkül? Igen, a Facebookon.

A feszes szabályairól ismert japán fényképezőgép gyártó és -forgalmazó Nikon az egész világon központi kreatívokkal népszerűsíti a termékeit, így idehaza is. A tartalom és forma tehát adott volt, de a vállalat hazai képviselete szerette volna közelebb hozni a márkát a magyar felhasználókhoz a Facebookon. A feladatot a tavaly nyáron alakult Tricky Communications szakemberei kapták, akik megőrizve az alapértékeket, felrázták a hazai fotós társadalmat és egy olyan közösséget kovácsoltak, ami még őket is meglepte.

A következőkben Kuritár Csabával és Kocsiscsák Fruzsinával, a Tricky alapítóival beszélgetünk a Nikonról, az ügynökségről, a Facebookról és az elért eredményekről.

Hogyan szereztétek meg a Nikont egy ilyen frissen indult reklámügynökséggel?

Csaba: A Nikonnal és Fruzsival körülbelül 2 évvel ezelőtt ismerkedtem meg egy hazai digitális ügynökségnél, ahol a márka kompakt fényképezőgépeit (Nikon COOLPIX) népszerűsítettük. Miután eljöttünk és megalapítottuk a saját cégünket, megkerestek minket és felajánlották a tükörreflexes gépek Facebook kommunikációját. Mi nagyon örültünk a felkérésnek, mert a szívünkhöz nőtt a márka és sok potenciált láttunk a DSLR szegmensben is. Közel hatezer rajongóval vettük át a Nikon Magyarország oldalát, amely szám pár hónap alatt megduplázódott.

Milyen hazai stratégiát terveztetek? Miben volt más a külföldiekétől?

Csaba: A Nikon számos külföldi országban van jelen a Facebookon – náluk sokkal nagyobb piacokon is –, de azt vettük észre, hogy a japán gyökerek még egy ilyen “casual” platformon is merevséget és távolságtartást közvetítenek. Pedig a nemzetközi social media guideline nem feltétlen várja ezt el, csupán kereteket szab az ügyfélkezelésre. Az is meglepett minket, hogy bár fotós oldalról van szó, elég ritkák a képes tartalmak, ellenben túl sok a sales fókuszú poszt. Ami viszont követendő példa volt, az a sok kérdés és inspirációs tartalom, amit a magyar fotósokra szabva óriási interakciót értünk el.

Milyen eredmények születtek az oldalon?

Fruzsi: Szép számokat sikerült hoznunk, főleg a “talking about this” terén. A rajongók rengeteget kommentelnek, lájkolnak és posztot osztanak meg, így folyamatosan 10-30% között mozog az interakció az oldalon, aktivitás idején pedig néha még a 70%-ot is elérte. Egyik kedvenc példánk egy Facebook kérdéshez fűződik, amit közel négyszer annyian válaszoltak meg idehaza, mint a nemzetközi I am Nikon oldalán, pedig ott már több mint 130 ezren vannak.

Milyen aktivitással sikerült ilyen nagy számot elérnetek?


Csaba: Tavaly októberben indítottunk egy rendhagyó fotópályázatot, melynek neve Nikon 24/7 volt. A játékosok egy alkalmazáson keresztül, 7 napon át véletlenszerű fotós témákat kaptak, melyek teljesítésére egyenként 24 órájuk volt. Aki nem töltötte fel időben a fotóját, az kiesett a játékból. A pályázat 3 etapból állt, tehát mindenkinek több esélye volt a győzelemre. Az alapötlet egyszerű volt, de a fotósok megőrültek érte, több mint 22 ezer képet töltöttek fel és közel háromezren teljesítették az egyhetes kihívásokat. Minket is megleptek a számok, főleg mivel nem volt mögötte semmilyen vásárolt média – ennek oka az volt, hogy nem akartuk felhigítani a közönséget, csak a vérbeli fotósokat akartuk megszólítani. A kampányt pedig nem csak ők, de év végén a hazai szakmai is értékelte, sikerült elhozni egy 2. helyezést a Kreatív Social Media Best Practice versenyén alkalmazás kategóriában, ami egy ilyen friss ügynökség életében nagy eredménynek számít.

Hogyan tovább?

Fruzsi: Folyamatosan gondolkozunk, figyelünk és keressük az új lehetőségeket, de emellett már egy konkrét, egész éven át tartó aktivitáson is dolgozunk, ami márciusban fog startolni. Nagy reményeket fűzünk hozzá, mert ilyet még senki sem csinált. A cél természetesen most is a fél-profi/profi fotósók aktivizálása lesz. Emellett természetesen kisebb játékokkal, kihívásokkal szórakoztatjuk és informáljuk a közönséget, most például közösen elevenítjük fel a Nikon történelmét az idővonalon. Ilyen sem volt még azelőtt egyetlen Nikonos oldalon sem.

Mit javasolnátok egy hozzátok hasonló cipőben járó ügynökségnek/márkának?

Csaba: Először is, nagyon jól meg kell ismerniük a hazai fogyasztókat és az ő igényeiket, mert ezek nem mindig egyeznek meg az anyacég elképzeléseivel. Szerencsére adott számukra egy platform – a Facebook – ahol a közvéleménykutatásnak és folyamatos insight keresésnek nincsenek akadályai. Ezzel egyidőben érdemes megnézni, hogy a hozzánk hasonló külföldi partner oldalak miként kommunikálnak – néha találni nagyon jó és rossz példákat is. Mikor már minden infó a rendelkezésünkre áll, lépni kell egy merészet és egy prezibe öntött koncepcióval – már az anyacég nyelvére lefordítva is – a márka elé kell állni. Ami az ötletet illeti, nem titok, csupán egy lehetőségünk lesz arra, hogy bizonyítsunk. Ha jól sül el, akkor megnyílik egy bizalmi ajtó, amin sokkal könnyebb lesz azután átjárni, ám ha rosszul, akkor nem csak a bizalmat, de akár az ügyfelet is elveszíthetjük.



Sziládi-Kovács Tibor
(reklámipar)

 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Print Point Nyomdabróker

A PrintPoint Nyomdabróker szolgáltatás fő feladata: a felmerülő igényekhez megtalálni a legjobb megoldást! Cégnév: Print Point...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis