Ryan Graff médiaszakértő cikke szerint kétféle újítás jellemzi mostanában az online sajtót. Algoritmusok és átláthatóság. Különleges applikációk és újító online magazinok következnek!
Az eredetileg angol nyelvű cikkben Ryan Graff górcső alá veszi az elmúlt év, tehát 2012 legnagyobb változásait az online sajtó világában. Az írás egy 2012-re visszatekintő cikksorozat részeként jelent meg még január elején. A szerző szerkesztőként, webes fejlesztőként, marketinges szakemberként aposztrofálja magát és életcéljának tekinti a médiumok fejlesztését. Extrém módon érdeklődik a média jövője iránt, és igyekszik maximálisan a változások részesévé válni. Ryan Graff kétféle nagyobb újítást vélt felfedezni az online sajtóban: az algoritmusok és az átláthatóság szerepe is nőtt az utóbbi időben.
Az algoritmusok felemelkedése: Summly
Az Apple legújabb fejlesztése a Summly kapcsán lehet a legjobban érzékeltetni, miről van itt szó. Az iPhone-ra tervezett alkalmazás algoritmusok segítségével gyűjti össze a felhasználót érdeklő híreket az internetről. Beállíthatjuk a számunkra fontos hírforrásokat (index, origo, hvg.hu, reklamipar.hu), rovatokat (kultúra, sport, gazdaság), de kerestethetünk kulcsszavakkal is (Lady Gaga, adóbevallás, klímaváltozás, gasztronómia).
Értelemszerűen ez azért kedvez a felhasználónak, mert időt takarít meg neki. Nem kell órákig böngészni, hogy a minket érdeklő információra bukkanjunk. Ryan ezzel kapcsolatban megfogalmaz egy utópiát, melyben lefesti, hogy a nem is oly távoli jövőben ezek az alkalmazások, akár már hírírókká is válhatnak. Nem csak összeszedik a cikkeket, de össze is foglalják azok tartalmát. Ez egyfelől az újságírók feleslegességét jelentheti, másfelől viszont azt, hogy a riportereknek több ideje marad a minőségi, részletgazdag történetek kidolgozására, nem kell a „tucatsztorikkal” bajlódniuk.
Bemutatkozik a Summly:
Átláthatóság: NewsDiffs.org és Policymic
Az átláthatóságot itt kétféleképpen kell értelmezni. Nézzük először a NewsDiffs.org esetében a kifejezést. A NewsDiffs.org egy olyan keresőoldal, amelyik folyamatosan figyeli az interneten keringő legnépszerűbb cikkeket és eközben „archív” felvételeket készít róluk. Ez azt jelenti, hogy dátummal menti a cikk képét, majd időről-időre új verziókat létrehozva frissíti azt. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy valahányszor egy cikket frissítenek, arról új képet ment el az oldal. A frissített cikket össze lehet hasonlítani a korábbi verziókkal, segítségképp különböző jelölésekkel emelik ki a változásokat. Mindez kétségtelenül érdekes, más kérdés, hogy értelme van-e.
Az átláthatóság másik értelmezésére jó példa a Policymic. Ez egy politikával foglalkozó online magazin, amelyik arra buzdítja az olvasóit, hogy bátran használják saját nevüket kommentek írásakor. Ezzel szeretnék minél magasabbra emelni a site-kultúrát, elkerülni az otromba megnyilvánulásokat. Felszavazásos rendszerrel még azt is biztosítják, hogy a felhasználók megjutalmazhassák társaikat azok előzékenységéért. A „trükk” egyébként bevált, az oldalon szinte nincs szükség moderátorra, a legtöbben normális stílusban közlik a véleményüket.
Bakos Csenge M.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Bee Display és Bee Production komplex szolgáltatásokat nyújtó reklámügynökség, reklámkivitelezői háttérel..
Cégnév: Bee Média Kft....
További információk