A Rovio Entertainment teljes tudatossággal lép túl a játékfejlesztő szoftverek világán. Cikkünkben a számítógépes játékok és a filmek kapcsolatát elemezzük az Angry Birds és a The Croods kapcsán.
A narratív számítógépes játékok mindig is kötődtek a filmekhez, manapság pedig már kijelenthetjük, hogy ezek összefonódására kifejezett igény van a fogyasztók körében. Tehát a tyúk vagy tojás szindrómához hasonlóan, bár jóval prózaibb, kevésbé metaforikus módon léteznek játékokból adaptált filmek és filmekből adaptált játékok is. (Többek között: Super Mario Brothers, Prince of Persia, Silent Hill, Resident Evil, Tomb Raider, Doom.)
A számítógépes játékok rengeteg elemet örököltek át a filmektől. A műfajközeledés legfőbb oka, hogy mindkettő kínál azonosulási lehetőséget a közönség számára. Sőt, mivel a játékok lényegesen interaktívabbak, ezért könnyebben és erőteljesebben képesek bevonni a játékost a világukba, és sokkal hosszabb időt képesek kitölteni, mint a filmek. Viszont interaktivitásukat megszakítva szívesen dolgoznak a filmektől kölcsönzött non-interaktív elemekkel, hiszen a fő- és mellékszereplőket így lehet hatékonyan megismerni, vagy felkelteni az érdeklődést egy későbbi pálya iránt.
A világhírű, számos díjat elnyert Angry Birds nevű játékot, a Rovio első fejlesztését talán senkinek nem kell bemutatni. Ha netán valaki mégis csukott szemmel és füllel járt volna a világban az elmúlt három évben: a játék lényege, hogy a felhasználónak egy csúzli segítségével kell kilőni a különböző színű, formájú, teljesítményű madarakat, hogy a tisztes távolságban, épületek között rejtőzködő tojáslopó disznókat elpusztítsa. Ez a tevékenység meglehetősen addiktív, így jelenleg is az egyik legnépszerűbb játéknak számít. Persze a „dühös madarak” sikerét kihasználva hamar megjelentek a játék nevével fémjelzett termékek (ruhák, kiegészítők, plüssfigurák).
A Rovio természetesen igyekszik minél több bőrt lehúzni a népszerű játékról. A pályák fejlesztése és a platformok kiterjesztése után rajzfilmes epizódokkal gondolta tovább a sorozatot. A sorozat március 16-án debütált. A cég az Angry Birds Toons elindításával, a legnépszerűbb video on demand szolgáltatók és tévécsatornák bekapcsolásával igazi szórakoztatóipari tényezővé akarja kinőni magát. A YouTube-on elérhetővé tett Angry Birds-rajzfilmek reklámjaira már azok megjelenése előtt több mint egymillióan kattintottak rá, és közel félmillióan elő is fizettek a hivatalos csatornára. De a csúzliból kilőtt madarak számára a határ a csillagos ég: a cég egy 2016-ra tervezett 3D-s Angry Birds-játékfilm irányában is puhatolózik a Gru producerének, John Cohennek az irányításával.
A The Croods tekintetében viszont nem kell hosszú folyamatokról beszélnünk, a Rovio Entertainment és a Dreamworks Entertainment sikeresen összefogott, és szinte egy időben jelent meg a játék és a film. Így egy csodálatos marketing-körforgás tanúi lehetünk, mely ráadásul a legfogékonyabb közönséget célozza meg: a Rovio okostelefonra készült játéka becsalogatja a nézőket a moziba, míg a mozifilm nézői majd okostelefonjukon is szeretnék tovább kísérni a Crood család történetét. A játék lényege, hogy segítsük a Crood családot túlélni a kőkorszaki vadonban, fejleszthetjük a barlangot, állatokat szelídíthetünk meg, amik növényeket termelnek, amiket más megszelídített állatok esznek majd, amik újabb növényeket termelnek. A függőség (nézőpont kérdése, hogy sajnos vagy szerencsére) hamar kialakul, akárcsak a „dühös madarak” esetében, bár kérdéses, hogy annak hatalmas népszerűségét túl tudja-e majd szárnyalni.
Baranyi Réka
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A reklámügynökség feladata: Sokan túlmisztifikálják, de a reklám azért kell, hogy eladja a terméket. Az eladásnövekedést persze számtalan módon...
További információk