A tavalyi év egyik legnépszerűbb alkalmazásának mostani újításával az appból pont az veszik el, ami a lényege: a képek önmegsemmisítése.
A Snapchatet kaliforniai egyetemisták fejlesztették 2011-ben, és a tavalyi évben annyira sikeressé vált az okostelefont használók körében, hogy az USA-ban majdnem minden második intelligens telefonon megtalálható volt a program.
Az alkalmazás egy egyszerű kép- és üzenetküldő szolgáltatás, az extra benne annyi, hogy az átküldött fénykép a megtekintés után 10 másodperccel megsemmisíti önmagát. Az alkalmazásnak ez a jellegzetessége tökéletessé tette a Snapchatot arra, hogy pikáns, meztelen fotókat küldözgessenek egymásnak a felhasználók, hiszen az csupán 10 másodpercig látható, utána megsemmisül, így nem kellett tartani attól, hogy valamilyen módon visszaél vele a címzett, és a szexi képeket Facebookon vagy egyéb internetes oldalon látjuk viszont másnap. A programot ez a funkció tette népszerűvé, ugyanis valóban rengetegen használták szexi fotók küldözgetésére, és a szeptemberben megjelent Snapchat 2011 karácsonyára már elérte a napi 20 millió képnyi forgalmat is.
Az amerikai cég azonban most óriási pofont adott az őt népszerűvé tevő rengeteg felhasználónak, ugyanis felfedte, hogy a program valójában nem törli végleg a képeket, hanem azok ott maradnak a telefonon, csak éppen az eszközök operációs rendszere számára vállnak láthatatlanná. A Snapchat 10 másodperc elteltével a képek végére a .nomedia kiterjesztést teszi, ami bár eltüntetni a képet az operációs rendszer elől, ha valaki azt megkeresi a telefon háttértárában, és átírja a kiterjesztést mondjuk .jpg-re, akkor a kép újra megjelenítetővé válik. Aki tehát egy kicsit is jobban ért a telefonokhoz, mint egy átlagos használó, az minimális informatikai tudással vissza tudja varázsolni az „eltűnt” képeket, ám a Snapchat bejelentette, hogy egy új alkalmazással most azoknak is segítséget nyújt, akik ennyire sem értenek a telefonok operációs rendszeréhez. A most megjelent Snapchat visszaállító alkalmazással 300 dollárért (több mint 60.000 forint) vissza lehet állítani ezeket az elvileg „eltűnt” képeket. Az alkalmazás egyelőre csak androidos készülékeken működik, de a cég azt ígéri, hamarosan Iphone-on is megoldható lesz a dolog.
A visszaállító-program megjelenése utáni támadásokra a Snapchat a Business Insidernek eljuttatott közleményében azt írta, hogy a cég szervereiről valóban törlésre kerülnek a fotók, de azt sosem állították, hogy azok tökéletesen megsemmisülnek, és egy sima print screent használva is simán megörökíthetők a képek a 10 másodperc alatt is, így a visszaállításra vagy a képek lefotózására eddig is volt lehetőség.
Mindenesetre az tény, hogy a felhasználók valószínűleg becsapva érzik magukat, és jó páran el is pártolnak majd a jövőben a Snapchattól, az pedig egy másik kérdés, hogy ha amúgy is vissza lehetett állítani a fotókat a telefon operációs rendszeréből, akkor miért kellett ehhez egy irreálisan drága alkalmazást is létrehozniuk, amivel csak az imidzsüket rombolják?
Kazár Olívia
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Klasszikus reklámkampányok, online megoldások, gerilla és egyéb BTL kampányok kreatív tervezése, kivitelezése, design munkák,...
További információk