FaceBook blog.hu

Online - Web

Ezt mondja a szakértő a megújult Origo.hu-ról

2013.07.03

Útjára indította Elemzések című rovatát a Mitte Communications kommunikációs ügynökség, ahol elsőként Fábián Csongor user experience szakértő vette szemügyre az Origo.hu megújult felületét.

A Mitte Communications elemzések keretében az ügynökség csapata külső szakértők bevonásával kiemelt gazdasági- és kulturális szervezetek kommunikációját vizsgálja, rövid reflexiók formájában. Hétről hétre új cikkeket olvashatunk web- és mobil felhasználói felületekkel, céges arculati- és stratégiai kommunikációval és közösségi média menedzsmenttel kapcsolatban.

A rovat Fábián Csongor UX szakértő írásával indult, aki a megújult Origo.hu oldalt vette szemügyre. Fábián jelenleg a nemzetközi piacon is jelen lévő LogMeIn Kft. munkatársa, a Mitte Communications külső szakértője és olyan projekteken dolgozott, mint a díjnyertes felhő alapú tárhely, a Cubby vagy a népszerű, magyar zenei portál, a Soundhead.hu.


Fábián Csongor

Az elemzés:

Az első elemzés keretében Fábián Csongor user experience szakértő webergonómiai szempontból vizsgálta az új Origo.hu-t. Finom megoldások, funkcionális zavarok és számos egyéb kérdőjel hazánk egyik legolvasottabb híroldalán.

Az ember információfeldolgozási funkcióinak egyik nélkülözhetetlen eleme a mintafelismerés. Mindenhol ismétlődő motívumokat keresünk, még ott is, ahol nincsenek – alakzatokat a felhőkben, rendszert az információban. Ha nem találjuk a mintát, természetesen összezavarodunk.

Struktúra és annak hiánya


A megújult Origo.hu oldal esetében a tiszta és átlátható struktúra hiánya a legkitapinthatóbb. A sorról-sorra változó betűméretek és stílusok, a közel sem egyértelmű tartalmi háló, a túl domináns főcímek és a váltakozó szövegigazítás nagyon nehézzé teszi az információ megtalálását és feldolgozását. Ez a fajta vizuális heterogenitás pedig nem kedvez a tematikusan gazdag hírportálon történő eligazodásnak. Az amúgy is szinte követhetetlen struktúrát még tovább bonyolítják a tartalmat folyamatosan megszakító reklámok. Sokat lehetne javítani az átláthatóságon, ha egy feszesebb hálóra kerülnének a főoldal információi, határozottabb tematikus struktúrára épülne fel és a reklámok is egységesebb blokkokba rendeződnének.

Navigáció, címkék és tévutak

A főmenük elnevezései iránymutatóak, a címek érthetők. Az extenzív felbukkanó menüt is nagyon ötletesen megoldották – rengeteg az információ, mégis jól fogyasztható. A freemail login azonban nem menüelem – egy gyors átrendezéssel megoldható lenne ez a probléma.



A tartalmak és címkék közötti kapcsolatok szintén nem egyértelműek. A szövegcímkék a futó szalagcím alatt nem mondanak semmit a főoldalra érkezőknek – hacsak nem olvasták már a közelmúlt híreit; –, de pont ezekért jöttek az Origóra, így még nem várhatjuk el, hogy ismerjék azokat.

A futó szalagcím az egyik legrosszabb megoldás használhatósági szempontból: elolvassuk, és mire odakattintunk, addigra már kicsúszik a látómezőből, és nyomkodhatjuk a „Vissza” gombot. Ezt egyszerűen meg lehet oldani azzal, hogy ha a felhasználó fölé viszi a kurzort, akkor megállítjuk a gördítést. A legtöbbet mégis akkor javíthatunk ezen a funkción, ha egyszerűen elhagyjuk, és jobban kiemeljük az amúgy hasznos „N új cikk” navigációs elemet.

Megújuló dizájn funkcionális kérdőjelekkel

Maga a dizájn és a betűválasztás kifejezetten igényes. A fiatalos külsőhöz nagyban hozzájárulnak a nagy méretű képek is. Nem vesztett volna viszont sokat a frissességéből az arculat, ha csak a tipográfiára építenek, és a képek méretéből visszavesznek, hiszen a számunkra értékes információ keresése közben elegendő a kisebb kedvcsináló képek használata, a nagy méretűek ellenben nagyon jól mutatnának az egyes cikkoldalak bevezetőjeként.

Cikkoldalak és integrációs kényszer

A cikkek esetében a sorhossz és a betűméret jól olvashatóvá teszi az egyes tartalmakat, de a struktúra itt is hiányzik. A rengeteg helyet kitöltő közösségimédia- és megosztási blokk, valamint a jobb oldalsáv reklámblokkjai nem hagynak levegőt a szövegnek.

A megosztási akciók kerülhetnek a cikk végére vagy – kisebb hangsúllyal – a főcím alá. Az így felszabaduló hely lehetőséget ad a szellősebb szövegelrendezésre vagy akár a fentebb említett nagyméretű cikkhez tartozó kép megjelenítésére.

A címkék a cikkek elején nem hordoznak sok releváns információt, viszont a cikk végén ezek lehetnek hasznosak – mikor további olvasnivalót keresünk. Már minimális átrendezéssel is sokat javíthatunk egy cikk megjelenésén és tartalmi logikáján.



Összességében a megújuló Origo.hu-ról

Sok minden válhatna még elemzés tárgyává az átalakuló oldalon, de az eddigiek alapján is ki lehet jelenteni, hogy az új Origo.hu számos szempontból nem felel meg az online hírportálokkal szemben támasztott UX szempontoknak és strukturális elvárásoknak. Ez elsősorban a használhatósági hibáknak és a következetlen tartalom-elrendezésnek tulajdonítható.

Vannak természetesen pozitívumok is: kifejezetten igényes a fontválasztás, az egybefüggő tartalmak tipográfiája, a rengeteg információt magában foglaló, mégis átlátható lenyíló menü.

A tartalmi blokkok vizuális egységének kialakítása és az információ-felépítés jobb átgondolása viszont lényegesen javíthatna az „Origo élményen”.

Fábián Csongor felhasználói élmény designer, a Mitte Communications külső szakértője és a LogMeIn Kft. munkatársa. Gyakori résztvevő és előadó szakmai eseményeken és elkötelezett evangelistája a felhasználóközpontú tervezésnek és fejlesztésnek.

Az eredeti anyag itt tekinthető meg.



A Mitte Communications stratégiai tanácsadó és kommunikációs ügynökség a gazdasági és kulturális szervezetek PR- és arculati kommunikációját segíti és célja, hogy a kreativitás, a kiemelkedő médiakapcsolatok és a gondosan megválasztott technológiák integrációjával segítse a piaci szereplőket és a tágabb értelemben vett kulturális szervezeteket.



SzK
(reklámipar)

 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Print Point Nyomdabróker

A PrintPoint Nyomdabróker szolgáltatás fő feladata: a felmerülő igényekhez megtalálni a legjobb megoldást! Cégnév: Print Point...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis