Román szomszédaink megelégelték, hogy Bukarestet állandóan keverik a magyar fővárossal, ezért kampányt indítottak, hogy alaposan belevéshessék a köztudatba: Bukarest nem Budapest!
Két évvel ezelőtt történt, hogy híre kelt egy román, ROM nevezetű csokoládészeletnek, amely a reklámiparban is nagy figyelmet kapott. Úgy emlegették mint rossz reklámot, amely hirtelen zseniálissá tudott válni.
A nemzeti büszkeség által világra hozott román édesség korábban oktató jellegű kisfilmekkel állt elő, amelyekben erősen érezhető volt a nacionalista érzület és az identitás fontossága. Azóta alig lehetett hallani a piros-sárga-kék zászlóba öltöztetett csokoládéról, egészen idáig.
Most az újabb kampány megszületésének apropója a két főváros nevének hasonlósága és földrajzi közelsége, ami miatt számtalanszor összekeverik őket. A tévedések sorozata láthatóan már nagyon zavarta a románokat (a ROM szelet alkotóit egészen biztosan), és úgy gondolták, ez már tarthatatlan állapot: ideje egy újabb felvilágosító videónak. Így ez meg is született, és már-már zavarba ejtően szájbarágósra sikeredett.
A reklámfilmben pontról pontra magyarázzák el nekünk azokat a tényezőket, amelyek miatt érdemes lenne végre megjegyeznünk, hogy Bukarest véletlenül sem Budapest, és a szomszédságon kívül semmi köze a kettőnek egymáshoz. Emellett felsorolják azokat a fájó emlékeket is, amikor egy-egy híresség országukba térve összetévesztette a fővárosok neveit. Így okozott kellemetlen perceket például Michael Jackson, Lenny Kravitz, a Metallica és az Iron Maiden is, mikor koncertjeiken a „Hello Budapest!” felkiáltással üdvözölték a román közönséget. Ez különösen felháborító volt a hazaiaknak, amellett pedig érthetetlen, a szupersztárok miért nem pötyögik be a keresőbe ezeket, hogy legalább minimális szinten tájékozódjanak arról, merre is járnak a világban. És persze az sem mindegy, hogy 400 focirajongó a budapesti vagy a bukaresti repülőre ül-e fel, hogy megnézze az Európa Liga egy mérkőzését, mert igen, ez a félreértés is megtörtént már.
Szerencsére a ROM szelet most sem hagyja cserben a világot, és megmenti azt a további félreértésektől. A kampány már alkalmazásként is letölthető, amelyen keresztül folyamatosan értesülhetünk a fontosabb román információkról és további hasznos okításokról, valamint mi magunk is terjeszthetjük a hírt: Budapest nem Bukarest!
Szili Eszter
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Blackbox Produkciós Ház Kft
Cím: 1277 Budapest, Pf. 56.
Telefon: 06 1 225 04 70, 06 20 521 8833
E-mail: info@blackboxprodukcio.hu...
További információk