A tíz leggyakrabban használt marketing eszköz közül hat online, a sajtóhirdetés kiesett a Facebook hirdetés pedig bekerült a top 10-be - derül ki a Marketing Commando szeptemberi onlinefelmérésből.
A legjelentősebb változás, hogy Facebook hirdetés hat helyet lépett előre az elmúlt évhez képest és ötödikként bekerült a tíz leggyakrabban használt marketing eszköz közé. A válaszadók 34 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rendszeresen hirdet a Facebookon - a múlt évben 22 százalék volt az arány.
„A Facebook kiénekelte a sajtot a kisvállalatok szájából és minden eddiginél eredményesebben vette rá őket, hogy hirdessenek. Ebben több tényező is szerepet játszott: a Facebook divatos, ugyanakkor olcsó és mérhető – ez már önmagában is vonzó. Emellett nem elhanyagolható a cégvezetőt érő közösségi hatás: a kisvállalkozó ugyanúgy fogyasztója, azaz nézője és olvasója a Facebooknak mint bárki más és rendszeresen látja az övéhez hasonló cégek reklámjait” – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a felmérést végző Marketing Commando vezető tanácsadója.
Hozzátette: Gyakran előfordulhat, hogy saját konkurensének a hirdetéseivel találkozik szembe a vállalkozó a Facebookon. Mindez, valamint, hogy a hirdetés lehetősége mindig szem előtt van, hatékonyan ösztönöz a kipróbálásra.
A kis- és közepes vállalkozások által használt reklámeszközök 10-es toplistája. Forrás:www.MarketingCommando.hu
Kitúrta a sajtóhirdetést a Facebook
A sajtóhirdetés nem került az első tíz leggyakrabban használt eszköz közé. A felmérés adatai szerint a kisvállalati hirdetők aránya nem változott, hanem más eszközök használata került előtérbe. A válaszadók 20 százaléka használja, ami lényegében megegyezik a múlt évivel (22%). A sajtóhirdetés a kisebb árbevételű cégek között veszített a népszerűségéből, éppen a Facebook hirdetés javára.
A Facebook hirdetés az 50 millió forintnál kisebb éves árbevételű vállalkozások körében kedvelt különösen, a megkérdezettek 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy használja. Minél nagyobb a cég árbevétele, annál kisebb arányban használ Facebook hirdetést, a 200 millió forint éves árbevétel feletti vállalkozásoknál pedig már nincs a top 10 eszköz között, miközben a sajtóhirdetés igen.
Bevételarányos marketing eszköztár
A tíz leggyakrabban használt marketing eszköz közül hat online. A honlap továbbra is a legnépszerűbb, amit a cégek 78 százaléka használ, szinte ugyanannyian mint egy éve. A megkérdezett kisvállalkozások 59 százaléka használ Facebook céges oldalt, 45 százalékuk ajánlást és 36 százalékuk Google Adwords hirdetést.
A cégek forgalma alapvetően befolyásolja, hogy milyen marketingeszközöket használnak. A legkisebb bevételű cégek a mindenki által leggyakrabban használt eszközöket, a honlapot, a Facebook oldalt, ajánlásokat és a Facebook hirdetést alkalmazzák. A nagyobb, kettőszázmillió forint feletti árbevétel feletti cégek eszköztára jóval szélesebb, náluk jelentős a direkt értékesítést célzó és tömegmarketing eszközök használata.
A marketingtörténelem megismétli önmagát?
„Ahogyan az internet a marketinget, úgy demokratizálja a Facebook a hirdetést. Korábban az internet elterjedése elérhetővé tette a marketinget a kisvállalkozások számára. Ma úgy tűnik ugyanez történik: a Facebook révén még kisebb befektetéssel lehet eredményesen reklámozni, ami tömegesen teheti elérhetővé az online hirdetések használatát a kisvállalkozásoknak”- vélekedett Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő.
SzK
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Megszokott filozófiánk: professzionális minőséget a lehető leggyorsabban. Soha nem vagyunk hajlandóak kompromisszumot kötni: Digitális...
További információk