A világ negyedik legnagyobb keresője, az orosz Yandex, a hétvégén bejelentette, hogy teljesen új alapokra helyezi az internetes keresést. A Google egyelőre küzd azzal a problémával, amin az oroszok elegánsan átlépnek.
Vége a linkes keresőknek?
A hétvégén, egy moszkvai konferencián jelentette be az orosz Yandex kereső, hogy teljesen új alapokra helyezi az internetes keresést. A jövőben ugyanis a weboldalak rangsorolásában figyelmen kívül hagyja a linkeket és elsősorban a felhasználói élményre koncentrál – adta hírül az ite.hu.
A világ legnagyobb keresői mind kivétel nélkül link-alapúak, azaz az oldalra mutató linkek határozzák meg egy-egy weboldal helyezését a találati listán. Bár voltak már korábban is törekvések nem link alapú keresők létrehozására, ezek mindezidáig sikertelen voltak.
Az orosz Yandex, azonban nem kis szereplő, a világ negyedik legnagyobb internetes keresője, amely hazájában a Google-t is magasan megelőzi, de más országokban is népszerű.
Alexander Sadovskiy a Yandex vezetője kifejtette, hogy a változás egyelőre, csak a kereskedelmi tárgyú kereséseket érinti, ami az összes keresés nagyjából 10%-a, naponta közel húszmillió keresés. „Ebben a szektorban és különösen Oroszországban nagyon megbízhatatlan az oldalak linkháttere. Nagyon sok a fizetett és automatikus link, aminek egyetlen célja a találati lista manipulálása. Különösen igaz ez a kereskedelmi szférában.”
A Yandex vezetője elmondta, hogy egyértelmű volt a tendencia, hogy a linkeknek egyre kevesebb közük van a minőséghez. A linkek, mint rangsorolási tényező egyre félrevezetőbb eredményt adtak és ennek logikus következménye volt a Yandex mostani lépése.
A Google egyelőre küzd a hamis linkek ellen
Miközben az oroszok teljesen új alapokra helyezik az internetes keresést, addig a Google még küzd a hamis linkek elterjedése ellen. A Yandex bejelentésével szinte egy időben, közölte a Matt Cutts a Google webszemét elleni osztályának a vezetője, hogy a Google több nagy linkhálózatot számolt fel az elmúlt napokban. Az Anglo Rank nevű brit hálózat célja az volt, hogy linkek eladásával javítsák más oldalak helyezését.
A Google-nak nem ez volt az első ilyen akciója, szeptemberben éppen egy orosz linkhálózatot lepleztek le és az elmúlt időszakban észrevehetően nőtt a keresőóriás aktivitása ezen a téren.
Októberben a Google Pingvin nevű algoritmus borzolta az internetes társadalom kedélyeit, amely a hamis, és manipulatív célú linkeket szűrte ki az internetről.
Melyik taktika lesz a nyerő?
Az jól látszik, hogy míg a Google megpróbálja algoritmusok révén és manuálisan is lefülelni a linkhálózatokat, addig az orosz Yandex teljesen más taktikát követ.
A bejelentés szerint az új algoritmus több, mint 800 szempont alapján rangsorolja majd a weboldalakat, amelyben központi szerep jut a felhasználó élménynek. A rangsorolás alapja az lesz, hogy a weboldalak, mennyire szolgálják ki a látogatókat, mennyi időt töltenek a weboldalon, hogyan használják azt, és milyen sűrűn térnek vissza.
A felhasználók viselkedését a keresők egyre jobban tudják követni, és a Yandex szerint ezek sokkal hitelesebb szempontjai egy weboldal értékelésének, mint a manipulálható linkek.
Ha a Yandex számításai beválnak, akkor könnyen lehet, hogy módszerük forradalmasítani fogja az internetes keresését és ez hosszú távon alapjaiban változtathatja meg az internetes weboldalak világát.
SzK
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Az Art of Print tevékenységének alapját képezi a digitális nyomdatechnológia alkalmazásával történő kültéri és beltéri reklámyanyagok...
További információk