Az online ételrendelés specialistája, a foodpanda startup vállalkozás 2012-ben indult útjára Szingapúrból, ma már a világ 43 országában jelen van, köztük Magyarországon.
Startup világ – Rocket Internet
A foodpandát a Rocket Internet, a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb online startup inkubátora hozta létre. A Rocket Internet 2004-es indulása óta több mint 100, gyors ütemben növekvő online vállalkozást indított el a világ több mint 50 piacán. Jelenleg 60-nál is több startuppal, 17 000 alkalmazottal 35 nemzetközi irodája üzemel 5 kontinensen. A Rocket Internet sikeres vállalkozása többek között például a Zalando, Németország-Ausztria egyik legnagyobb webáruháza.
Foodpanda worldwide
A legnagyobb földrajzi kiterjedésű globális ételrendelő szolgáltatás először Szingapúrban volt elérhető 2012-ben, viszont ma már a világ 43 országában jelen van. 2013-ban 20 majd 8 milliós, 2014 februárjában pedig szintén egy 20 millió dolláros tőkeinjekciót kapott befektetői csoportoktól.
A foodpanda ma már a feltörekvő piacok vezető online rendelésközvetítő platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a marketingmunkára. Online marketing tevékenységét és IT fejlesztését 80 fős berlini marketingcsapat és 120 fős berlini IT csapat is segíti. A partneréttermek globálisan átlagban körülbelül 25%-os rendelésszám növekedést tapasztalnak a foodpandán keresztül beérkező addicionális rendelések által.
Foodpanda Magyarországon
A Szingapúrból elstartoló sikersztori 2012 végén a közép-kelet európai régióban folytatódott. Magyarországon először Budapesten volt elérhető a foodpanda 2013 márciusában, majd folyamatosan több vidéki városban is. Ma már több mint 30 magyarországi településen élhetünk a szolgáltatás nyújtotta előnyökkel, többek között Debrecenben, Pécsett, Miskolcon, Szegeden, Nyíregyházán, Kecskeméten, Székesfehérvárott és Győrben is.
A rendelések száma dinamikusan növekszik, ahogy a partneréttermek száma is, mely 2014 májusában elérte a 400-at. Az online rendelésközvetítő platformnak mára már minden szegmensben vannak partneréttermei, a kisebb éttermektől kezdve a nagyobb étterem-hálózatokig.
Mobilon keresztül ebédet – mobil applikáció
A rendelések harmada már most mobil eszközről érkezik, ez az arány ráadásul folyamatosan növekszik, éppen ezért a foodpanda nagy hangsúlyt fektet a mobilapplikáció-fejlesztésre. Ez a trend a partneréttermek forgalmát is növeli, hiszen az online vásárlók egyébként is magasabb átlagos kosármérettel rendelkeznek, mint a hagyományosan telefonon, vagy személyesen rendelők. A foodpanda mobil applikációja globális, ami annyit jelent, hogy bárhol is vagyunk a 43 foodpanda ország közül, helyzetünk meghatározása után könnyedén és gyorsan rendelhetünk ételt az alkalmazáson keresztül. (Android, iOS, Windows Phone applikáció is elérhető)
Ételrendelési szokások – foodpanda kutatás alapján
A foodpanda a közelmúltban közel 500 fős, nem reprezentatív felmérést készített a hazai ételrendelési szokásokról. A kutatásból kiderült, hogy a magyarok leggyakrabban kényelmi okokból és időspórolás miatt rendelnek ételt. Rendeléseiket nagy részt az esti órákban és ebédidőben szeretik leadni, délután csupán a megkérdezettek egynegyede él ezzel a lehetőséggel. Az esetek kétharmadában nem egymagunknak rendelünk ételt, és gyakran baráti összejövetelek alkalmával választják ezt a megoldást.
Nem meglepő, hogy az ételrendelés leginkább a nagyvárosokban, különösképp Budapesten jellemző, a legtöbben havonta egy-két alkalommal rendelnek, leginkább otthonra és munkahelyükre.
Magyar foodpanda érdekességek – rendelési adatok alapján
Szk
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Tevékenység: A cég az ATL és BTL területen nyújt hatékony megoldásokat, a grafikai tervezéstől a médiastratégia kidolgozásáig. Ezen felül:...
További információk