A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
Franciaország törvényhozói azt fontolgatják, hogy rákényszerítenék a keresőóriás dolgozóit legtitkosabb kincsük felfedésére – a Google kereső algoritmusára. Ez lenne az egyik legkeményebb ellenőrző hadjárat az internetes vállalkozás életében. A Financial Times arról számolt be, hogy a francia kormány a szenátus elé terjesztett egy törvénytervezetet, amely esetlegesen kényszerítené a Google-t keresőjük és weboldal rangsoroló módszereik részleteinek közzétételére.
Nagy a valószínűsége annak, hogy a francia állam már ezen a héten hatályra emeli ezt a rendeletet, amely felhatalmazná a nemzeti távközlésszabályzó hatóságot, hogy tartsa rajta a szemét a Google kereső algoritmusán - írja a kulcsszo.hu
Amerikában sem áll jól a Google
Nem szabad megfeledkeznünk arról sem, hogy nemrégiben a Wall Street Journal közzétett egy beszámolót, amelyben szigorúan bírálta az FTC hozzá nem értését a Google tisztességtelen kereső algoritmusának vizsgálatának ügyében.
Egy tanulmány szerint a Google a keresések több mint 90%-át tudhatja magáénak Európában, ez jóval meghaladja az Amerikában elért 68%-ot is.
Catherine Morin-Desailly, a szenátus kulturális, oktatási és kommunikációs bizottságának elnöke így nyilatkozott: „A kormány tisztában van a jelenlegi problémával. Ez egy tisztességről szóló ügy. Túl sok vállalkozás tekint úgy a keresőprogramokra, mint akadályokra. A mozgástér be fog szűkülni.” [Google]
Túlságosan előtérbe helyezi saját termékeit
Másrészt, az Európai Unió is egyre keményebb megnyilvánulásokat tesz a Google irányába, azzal vádolja a keresőt, hogy illegálisan promotálja saját szolgáltatásait. Ez a lépés sokat árthat a Google szempontjából nézve, aki nyílván nem örül ennek az egésznek.
A Financial Times azt írja, hogy erre a lépésre úgy kell tekinteni, mint az Európai Unió egyre növekedő elégedetlenségének egy részére a Szilícium-völgy ügyének tekintetében. Régebben Amerika technológiai vállalatai több díj kifizetésére is kényszerültek az adócsalások és más tisztességtelen üzleti taktikáknak köszönhetően. Egyike a legérdekesebb esteknek az volt, mikor a Google rákényszerült, hogy felhasználói számára biztosítsa a választás jogát, annak érdekében, hogy adataik ne kerüljenek megjegyzésre – olvasható a fossbytes.com cikkében.
A Google kereső algoritmusa a Google szíve-lelke, és minden bizonnyal megtalálja majd a módját annak, hogyan bújjon ki a törvény alól. Ez az algoritmus nem más, mint hatalmának és uralmának a kulcsa. Még nem lehet tudni, a Google miként reagál erre a franciaországi rendeletre.
A Google csökkentheti szolgáltatásait Franciaországban, ahogyan azt tavaly is tette Spanyolországban néhány ottani rendelkezés eredményeként.
A Google egyik szóvivője szerint, ha felfednék az algoritmusukat – ami az ő szellemi tulajdonuk –, sokan megpróbálnák kijátszani azt, és jennek következtében jelentősen rosszabb lenne a felhasználók élménye.
SzK
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Megszokott filozófiánk: professzionális minőséget a lehető leggyorsabban. Soha nem vagyunk hajlandóak kompromisszumot kötni: Digitális...
További információk