Aki az utóbbi hetekben nyitott szemmel járt Budapesten, az könnyen találkozhatott a Kék Planéta Alapítvány installációjával, mely egy személyautóból, és a mögötte felfújt hatalmas fekete ballonból állt.
Az alapítvány a tiszta városi levegőért kampányol ezzel az antireklámtárggyal, mely a gépkocsi károsanyag kibocsátását szemlélteti.
A lufi alakú tárgyat akár az autó kipufogója is felfújhatná, de ehhez inkább egy elektromos ventillátort választottak, ami mégiscsak környezetbarátabb megoldás, a vizuális hatás pedig így sem marad el.
Az antireklámtárgy ötletét a láthatatlan szennyezőanyagok láthatóvá tétele inspirálta. Egy szervizelt, motorilag jól beállított autó kipufogógáza ugyanis alapesetben nem látható, viszont szemléltethető volna, ha egy ballont a kipufogóra szerelnénk, és a gázt beleengednénk.
A köztéri kampány tavaly vidéki nagyvárosokban, idén pedig Budapesten zajlott, többek között a Városháza Parkban, a Nyugati téren, a Batthyány téren, és Újpest Központban. Budapest rossz levegőjéért legalább 70 százalékban a személygépkocsi forgalom felelős, tehát jót tenne a pesti levegőnek, ha kevesebben választanák az autózást, mint alapvető heéyváltoztatási módot. Helyette a közösségi közlekedést, és egyéb, nem motorikus közlekedési módokat érdemes előnyben részesíteni.
A kampány a levegő minőségének helyzetét a PM10, más néven szálló por mérési adataival támasztja alá. Ezt a levegőben található károsanyagot, napi szinten mérik. Igen apró, még egyszerű mikroszkóppal sem látható porszemcsékről van szó, kifejezetten közlekedési eredetű szennyezőanyag, 60-70 százalékban az autók kipufogógázából, az aszfalt és az autógumi porlásából, kopásából származik. Az Egészségügyi Világszervezet álláspontja szerint jelenleg nem ismeretes a PM10 olyan alacsony koncentrációja, amelynél nem kellene az egészségkárosodás kockázatával számolni.
A köztéri jelenlét kiegészül online jelenléttel is, valamint a helyi, és országos sajtókommunikáció is zajlik. Az események tájékoztatóira a helyi politikai döntéshozókat, városfejlesztőket is próbálja behúzni az alapítvány, olykor sikerrel.
A helyszíneken hostessek terítenek szóróanyagot a járókelők között, valamint a környéken parkoló autók szélvédőjére is kerül információs anyag. A Pesti Esttel kooperálva az újság bizonyos számaiba is bele került az anyag, valamint negyedes , illetve feles hirdetésekkel nyomatékosították a kommunikációt. További figyelemfelkeltő eszközök a fekete tematikus lufballon, melynek leginkább a gyerekek örülnek, de meglepő módon a felnőttek ugyanúgy elfogadják azt. A záró sajtótájékoztató eseményen pedig amellett, hogy a Budapeseti Közlekedési Központ vezérigazgatója, és a Levegő Munkacsoport vezetője jelen lesz, a járókelőknek palackozott tiszta levegőt fognak osztani az Alapítvány munkatársai.
A rendezvénysorozat európai uniós támogatásból finanszírozott.
Közösségi oldal és további információ: www.facebook.com/levegot/info
Lukácsi Zsolt
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Az Art of Print tevékenységének alapját képezi a digitális nyomdatechnológia alkalmazásával történő kültéri és beltéri reklámyanyagok...
További információk