A BKF Marketing Intézete kutatást végzett a vállalati dokumentumok megjelenésével kapcsolatban.
Az arculatilag egységes megjelenés hiányosságai égető problémaként jelentkeznek a vállalati dokumentumok esetében – mutat rá a BKF Marketing Intézetének és az Arculat és Identitás című könyv kiadójának közös kutatása. A felmérésben részt vett marketing-, reklám-, média- és pr szakemberek szerint az egységesség nemcsak a külső dokumentumok, hanem a vállalaton belüli anyagok esetében is fontos.
Marketing, reklám, média és public relations szakembereket, döntéshozókat kérdezett online a vállalati dokumentumok egységességéről a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) Marketing Intézete, valamint az Arculat és identitás kötet kiadója. Mint azt a kutatás definiálta, a válaszadóknak vállalati dokumentumok alatt a nem reklámcélú megjelenést kell érteni, így pl. ajánlatok, döntés-előkészítő anyagok, prezentációk, és információs anyagok tartoznak ide. 2013. január 29. és február 11. között összesen 74 szakember töltötte ki a kérdőívet.
A legégetőbb problémák
A válaszok alapján a legtöbb gondot a vállalati dokumentumok megjelenésében az egységes betűtípus használata, a megfelelő tördelés, a prezentációk formája, a táblázatok egységessége, az arculati színek betartása és a logóhasználat okozza. Az is kiderült, hogy bár a többség igen fontosnak tartja az egységes arculati megjelenést a külső és belső kommunikáció során is, mégsem jár el a szerint. A kutatás arra is fényt derített, hogy bár a cégek nagyobbik hányadánál léteznek (központilag) előre elkészített sablonok, ám azokat a munkavállalók nem minden esetben, vagy nem maradéktalanul használják. Ennek több oka is lehet: a feszes munkavégzés miatt nincs rá idő, nem tudják, hol találják a sablonokat, azok túl bonyolultak, így nem tudják kezelni őket.
Kifelé és befelé egyaránt fontos
Érdekesség, hogy míg a megkérdezettek saját magukat jóra értékelik az előírások betartása kapcsán, addig kollegáikat már csak közepesre. Annak kapcsán, hogy a munkatársak által készített dokumentumok mennyire egységesek vizuálisan, mennyire felelnek meg az arculati előírásoknak, a válaszadók 1-5-ös skálán közepest adtak (3,38). Ugyanakkor mikor a válaszadók által készített anyagokról volt szó, a saját teljesítményük már jóra (4,38) értékelték. Bár a cégek többségénél léteznek előre elkészített sablonok, azokat a munkavállalók gyakran egyáltalán nem, vagy nem megfelelően használják. A kutatás egyik megállapítása, hogy a válaszadók szerint az egységes arculat rendkívül fontos, 1-5-ös skálán 4,88-as átlagot ért el. Mi több, arra a kérdésre, hogy annak hiányosságai a vállalati dokumentumok esetében mennyire jelentenek égető problémát, 81 százalék 4-est és 5-öst adott.
Kiderült az is, hogy az egységes arculat betartását a megkérdezettek nem csak kifelé, a külső vállalati partnerek felé tartják fontosnak. A megkérdezettek 78,4%-a ugyanis úgy véli, hogy az a kifelé és befelé irányuló anyagok esetében egyaránt fontos.
„Megfelelőtől a katasztrofálisig”
A saját szervezetnél készülő vállalati dokumentumokat arculati egységesség szempontjából a válaszadók fele megfelelőnek értékelte, míg 22,54%-uk lát fejlesztenivalót, és fontos hányaduk, minden negyedik megkérdezett kifejezetten negatívan vélekedett a céges dokumentumok kapcsán. A negatív válaszok között igen extrém jelzők is megjelentek, mint például a „gagyi, semmitmondó, szétesett, nincs egységes arculati kézikönyv, katasztrófa, kaotikus”.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Megszokott filozófiánk: professzionális minőséget a lehető leggyorsabban. Soha nem vagyunk hajlandóak kompromisszumot kötni: Digitális...
További információk