Az Alföldi Róbert által rendezett, meglehetősen nagyszabású produkciónak ígérkező István a király plakátjai egy más műfajban, de ugyancsak sikeres, nagyszabású produkciót idéznek. Valószínűleg teljes tudatossággal.
Már a cím mellett sem mehetünk el szó nélkül: I. K. 3.0. A 3.0 egyértelműen a „valami új, valami jobb, valami más” jelentéstartalmakat vonja maga után, illetve a web 3.0 definíciója is működhet akár egy színházi előadás koncepciójaként: egymástól független adatrögök összekapcsolódása és kontextusba helyezése, ami által kezelhetőbbé, könnyebben értelmezhetővé válik az így még személyesebb információ.
Ezzel látszólag ellentétben pedig ott áll a cím képi világa, ami akarva-akaratlanul is a Kr. E. és Kr. U. időszámítás formáját implikálja, így összefoglalva végül az „egyetemes, állandó, hagyományos, történelmi” és „új, más, változó” jelentéseket.
És most jöjjön a plakát. A Trónok harca című sorozat napjaink egyik legsikeresebb műsora. Gyakorlatilag mindenki tudja, hogy létezik, mindenki látott már belőle egy, ha nem is teljes részt, mindenki ismeri a szereplőket, a stílust, a kort, a jellemzőket, a Trónok harca-mémeket – és a plakátokat. A 2011-es első évadé például ez:
És itt van mellé a 2013. augusztus 30-ra, a Papp László Sportarénába tervezett István a király plakátja:
Jobban belegondolva a címerállatok fajtáját tekintve nem sok különbséget láthatunk. De még jobban belegondolva, ez már annyira feltűnő hasonlóság, hogy kár is lenne tagadni....
Sőt, a készítők valószínűleg teljesen tudatosan próbálják ilyen módon meglovagolni a Trónok harca népszerűségét. Hiszen sokszor hallhatjuk különböző helyekről, hogy a színházak vagy színházi produkciók számára megoldandó problémát jelent a fiatalok becsalogatása az előadásokra (és most ne firtassuk, hogy vajon melyik korban volt a tizenévesek első számú kedvenc szórakozása a színház). De ha esetleg a plakát ezzel a nyilvánvaló hasonlósággal szimpátiát ébreszt a fiatal generációban, akkor nincs szükség elítélő szavakra.
Baranyi Réka
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Az Art of Print tevékenységének alapját képezi a digitális nyomdatechnológia alkalmazásával történő kültéri és beltéri reklámyanyagok...
További információk