FaceBook blog.hu

Reklámkivitelezés - Design

Étterem design – avagy hol szeretünk enni?

2013.05.31

Sok tényező alapján választunk magunknak éttermet, ahol akár órákat is elidőzve fogyasztjuk el ebédünket, vacsoránkat. És ezt kellemesen csak szép környezetben lehet. Vélemények több szemszögből nézve!

Az étkezés egy bizalmi kérdés. Az első ember, aki táplál minket, az édesanyánk. Később ő tanít meg minket az ízek élvezetére (vagy épp gyűlöletére…), ő nevel belénk egy bizonyos étkezési kultúrát. Sok vita folyik arról, hogy milyen is a jó konyha? Magyaros? Nemzetközi? Divatosan update?

Ebbe a vitába MI nem is szeretnénk belefolyni… Sokkal érdekesebb kérdés, hogy milyen a jó étterem belső? Hol szeretünk enni? A családi otthont idéző, meleg, barátságos környezetben vagy inkább elegáns, flancos, puccos helyen, esetleg a design fontosabb, mint a kényelem?

Ennek a kérdésnek jártunk utána négy szakember segítségével. Négy különböző nézőpont, négy különböző személyiség, mégis egy téma és egy nagyon hasonló eredmény…

Egy 2011-ben végzett kutatás szerint az emberek inkább a családias, hagyományos vendéglőket szeretik, ezt követik a trendi bisztrók és utánuk kullognak a vidéki éttermek/vendéglők. Vajon mi a véleménye erről egy, többek közt éttermek tervezésével is foglalkozó belsőépítésznek, egy étteremtulajdonosnak, egy világjáró világevőnek és egy kisgyerekes, gyerekekkel rengeteget foglalkozó gasztrobloggernek?

A tervező szemével nézve…


Ernst András 2008 óta foglalkozik belsőépítészettel. Több külföldi és belföldi étterem is köthető a nevéhez, a két legújabb és legismertebb talán a Pad Thai és a Burrita (Horváth Ágnessel közös munka).



Princz Viktória: Szerinted milyen egy jó étterem vendég szemmel és belsőépítész szemmel? Van különbség a két nézőpont között?
Ernst András: Vendégként elsősorban talán a szolgáltatás minősége a fontosabb, persze az igényes belsőépítészeti koncepció (design) is a szolgáltatás része.
Belsőépítészként a friss, látványos és kifizetődő/megfizethető megoldásokat preferálom. Mindig értékelem, ha egy étterem belső kialakításán látszik az igényesség és a végiggondoltság. Talán tudat alatt a vendégek is így vannak ezzel.

P.V.: Mi motivál egy étterem kialakítása során? A környezet, az ételek, a célcsoport, a design, a kényelem, a nemzetközi trendek? Mi alapján tervezel?
E.A.: A legfőbb motivációt maga a feladat jelenti. Ilyen szempontból az, hogy mit, hova és, hogy kinek, szinte teljesen másodlagos történet. A tervezés menete mindig ugyanaz, de a létrejövő végeredmény mindig más és más lesz.

P.V.: Étterembelső megjelenés szempontjából Neked melyik étterem / bisztró / borbár/stb. a kedvenced Bp.-en?
E.A.: Tetszenek a mai trendek, mivel lehetőséget adnak a szokatlan és merész stílus-szín és anyagpárosításokra. A romkocsmák trash és gubera-retrospektív világa nagy hatással volt a belsőépítészeti trendek alakulására. Most ezt a vonalat érzem igazán erősnek. Nincsen kifejezetten design szempontból kedvenc éttermem. Számomra mindig izgalmas dolog megélni egy újonnan nyílt helyen tapasztalható első benyomásokat.

Az étteremtulajdonos szemével nézve…


Zsidai Zoltán Roy talán nem szorul bemutatásra. Lassan állandó interjúalanyunk. Világjárt étteremtulajdonos, aki egyszerre több éttermet, több helyszínen és több stílusban is üzemeltet. Trendi étterem/bisztró/street food a Gozsdu udvarban (Spíler), kockás terítős hagyományos magyar étterem (Pest-Buda Bistro) és elegáns magyar vendéglők a monarchia és a polgári konyha stílusában (Café Pierrot Restaurant és 21) és a legfiatalabb gyerek az ÉS bisztró, a maga fesztelen hangulatával és lazaságával.



P.V.: Szerinted milyen egy jó étterembelső étteremtulajdonos szemmel és vendég szemmel? Van eltérés a kettő között?
Zs.Z.R.: Ha a kettő közt eltérés van, akkor nem jó az étteremtulajdonos.  A jó étterembelső a megcélzott és létező vendégszegmenshez és a koncepcióhoz illeszkedik. Ezeket nem lehet listába szedni, sok-sok faktornak kell egyben lenni, hogy az eredmény harmonikus legyen. Akkor jó, ha a vendégek jól érzik magukat benne. Emellett fontos szempont még a hatékony üzemeltethetőség, ami szintén számos technikai, funkcionális és nem funkcionális faktort takar.

P.V.: Éttermeid kialakítása során mi a legfontosabb szempont számodra? Az étterem környezete, a leendő vendégek milyensége, a tervezett konyha stílusa?
Zs.Z.R.: A koncepció, az ingatlan, a helyszín, a vendégkör - mindnek összhangban kell lennie

P.V.: Étterembelső, megjelenés szempontjából Neked melyik étterem / bisztró / borbár/stb. a kedvenced Bp.-en?
Zs.Z.R.: Ebből a szempontból a Déryné a legprofibb.

A világot járt, kritikus vendég szemével nézve…


Jókuti András, ismertebb nevén Világevő a Világevő gasztroblog szerzője. Imád enni, utazni, főzni és természetesen éttermeket tesztelni. Szókimondó, kritikus és kegyetlenül értékel és véleményez. Mindemellett egy hedonista férfi is. Vajon a kényelem vagy a design a fontosabb számára?



P.V.: Szerinted milyen egy jó étterembelső? A kényelem vagy a design/megjelenés a fontosabb szempont Neked?
J.A.: Az a jó étterembelső, ami a lehető legjobban alátámasztja a konyha mondanivalóját, amiben megfelelően tükröződik a hely filozófiája. Lehet az egyszerű műanyagszék is akár, ha az passzol az ételekhez. Az enteriőr feladata szerintem a megfelelő kíséret és atmoszféra biztosítása az ételekhez.

P.V.: Étteremlátogatásaid során mennyire fontos számodra az ételek és a környezet harmóniája?
J.A.: Maximálisan, persze adott esetben lehet az egy szándékos kontraszt is, azaz akár abból is adódhat érdekesség, izgalom, ha éppen ellentmondanak egymásnak, a lényeg, hogy tudatos legyen a játék. Ahogy az ételeknél sem a harmónia az egyetlen követendő elv, izgalmas hatások azzal érhetők el, ha vannak kontrasztok, ellentétpárok hőmérsékletben, textúrában, ízekben...

P.V.: Trendi, egyedi, vagány vagy inkább házias, családias, barátságos?
J.A.: Az alkalomtól függ, mindegyikben jól tudom magam érezni, ha stimmel az összkép, ha működik. Az öncélú megoldásokkal néha meggyűlik a bajom, amikor a forma fontosabb, mint a tartalom, de egyébként bármi jöhet a fapadostól a nagyon elegánsig.

P.V.: Étterembelső, megjelenés szempontjából Neked melyik étterem / bisztró / borbár/stb. a kedvenced Bp.-en?
J.A.: Az éttermek közül egyértelműen ZONA, ügyesen valósítja meg a modern, trendi megjelenést, nem válik terhessé a túlzott lazaság, hanem éppen megfelelő környezetet ad Huszár Krisztián konyhájához. Nagyon jól sikerült kooperáció ez. Bár nem vendéglátóhely, de nagyon szeretem a Szerecsendió designját is, kiválóan alkalmas rendezvényekre, lakásétteremnek, vagy akár baráti összejövetelre, kellemes anyagok, ötletes megoldások jellemzik mindkettőt.

Végül, de nem utolsósorban egy kisgyerekes gasztroanyuka szemével…


Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy a gyerek születése után megszűnik a korábbi életünk és ez az étteremlátogatásainkra is kihat. Gyerekszék, gyerekmenü, játszósarok vagy „felnőtteknek való” éttermek?
Ugrai-Nagy Tünde, ismertebb nevén Ízbolygó segített nekünk a kérdés eldöntésében. Tünde amellett, hogy anyuka egy óvodát is vezet, így pontosan tudja, hogy milyen is az étkezés gyerekekkel körülvéve.



P.V.: Szerinted milyen egy jó étterembelső? A kényelem vagy a design/megjelenés a fontosabb szempont Neked?
U-N.T.: Szerintem mindkét dologra nagy hangsúlyt kell fektetni. Hideglelést kapok a trendi, ám de kényelmetlen bútoroktól…

P.V.: Kisgyerekes anyukaként mennyire fontos Neked, hogy az étterem fel legyen készülve a gyerkőcökre is? Más éttermekbe jártál a gyerekek születése előtt?
U-N.T.: Mivel napközben is gyermekekkel foglalkozom (egy magánóvodát vezetek), központi szerepet töltenek be az életemben. A születésük után jó ideig nem vittem őket étterembe. Az ok a következő: egy kisgyerek nagyjából 40 perc alatt fogyaszt el egy főétkezést - ez alatt az idő alatt fókuszált nagyjából, koncentrál az ételre illetve magára az evésre. Én azért megyek étterembe, hogy új ízeket fedezzek fel, hogy lazuljak, kikapcsoljak. Imádok főzni, gyerekekkel együtt is, így inkább otthon étkezünk. Azonban most, hogy már nagyobbak (7 és 4 évesek) mind gyakrabban eljárunk velük étterembe. Ezek mindig kulináris kalandozások, amiket nagyon élveznek, hiszen beszélgetünk az ételekről, szinte észrevétlenül rengeteg ismeretet adunk át, illetve kismillió érdekes dolog történik egy étteremben.
Összességében azt kell, hogy mondjam, hogy nem használtam/használom ki a gyerekbarát éttermek nyújtotta kényelmi szolgáltatásokat.

P.V.: Trendi, egyedi, vagány vagy inkább házias, családias, barátságos?
U-N.T.: Trendi, vagány, hiszen otthon megvan a házias, családias. 

P.V.: Étterembelső, megjelenés szempontjából Neked melyik étterem / bisztró / borbár/stb. a kedvenced Bp.-en?
U-N.T.: Étterembelső szempontjából kedvelem a Déryné polgári hangulatát, de bejön a ZONA, ill. a Két Szerecsen is.

Összegezzünk…


A vélemények megoszlanak. A tervező az igényes, látványos ám megfizethető megoldásokat keres, a motivációt maga a feladat jelenti. Az étteremtulajdonos a koncepcióban hisz, amit összeköt a hatékony üzemeltethetőséggel – ezen talán nem is lepődünk meg. Az újdonságokat kereső vendég, szinten a koncepcióban hisz – függetlenül a műanyag székektől vagy épp az ezüst evőeszközöktől. Legyen harmóniában az étel, a stílus és az étterem belső vagy épp legyen szándékos kontraszt ezek között. A lényeg, hogy tudatosság legyen fellelhető. A 21. század gasztro anyukája otthon teremti meg a családias környezetet, így inkább a vagány éttermeket keresi szabadidejében. Egy a lényeg, a design ne menjen a kényelem rovására.

És, hogy melyik a legszebb, legjobb, legdesignosabb, legkedveltebb étterem ma Budapesten?
Négy interjúalanytól négy választ kaptunk – két átfedéssel, így kijelenthetjük, hogy cikkünk és témánk győztesei: a ZONA és a Déryné Bisztró. 


Déryné Bisztró


ZONA


Legyetek nyitottak, fedezzétek fel Budapest szuper éttermeit, találjátok meg a saját kedvenc helyeteket. És, hogy mi a fontos? Az, hogy Ti jól érezzétek magatokat ott! Legyen az hagyományos kis vendéglő, talponálló lángosozó, vagány bisztró, vagy elegáns étterem – szerencsére most Budapesten dúskálhatunk mindegyikben!


Princz Viktória
(reklámipar/MarketingiDolls)

 

 


 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Brand Lift

A reklámügynökség feladata: Sokan túlmisztifikálják, de a reklám azért kell, hogy eladja a terméket. Az eladásnövekedést persze számtalan módon...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis