Útjára indította Elemzések című rovatát a Mitte Communications kommunikációs ügynökség, ahol elsőként Fábián Csongor user experience szakértő vette szemügyre az Origo.hu megújult felületét.
A Mitte Communications elemzések keretében az ügynökség csapata külső szakértők bevonásával kiemelt gazdasági- és kulturális szervezetek kommunikációját vizsgálja, rövid reflexiók formájában. Hétről hétre új cikkeket olvashatunk web- és mobil felhasználói felületekkel, céges arculati- és stratégiai kommunikációval és közösségi média menedzsmenttel kapcsolatban.
A rovat Fábián Csongor UX szakértő írásával indult, aki a megújult Origo.hu oldalt vette szemügyre. Fábián jelenleg a nemzetközi piacon is jelen lévő LogMeIn Kft. munkatársa, a Mitte Communications külső szakértője és olyan projekteken dolgozott, mint a díjnyertes felhő alapú tárhely, a Cubby vagy a népszerű, magyar zenei portál, a Soundhead.hu.
Fábián Csongor
Az első elemzés keretében Fábián Csongor user experience szakértő webergonómiai szempontból vizsgálta az új Origo.hu-t. Finom megoldások, funkcionális zavarok és számos egyéb kérdőjel hazánk egyik legolvasottabb híroldalán.
Az ember információfeldolgozási funkcióinak egyik nélkülözhetetlen eleme a mintafelismerés. Mindenhol ismétlődő motívumokat keresünk, még ott is, ahol nincsenek – alakzatokat a felhőkben, rendszert az információban. Ha nem találjuk a mintát, természetesen összezavarodunk.
Struktúra és annak hiánya
A megújult Origo.hu oldal esetében a tiszta és átlátható struktúra hiánya a legkitapinthatóbb. A sorról-sorra változó betűméretek és stílusok, a közel sem egyértelmű tartalmi háló, a túl domináns főcímek és a váltakozó szövegigazítás nagyon nehézzé teszi az információ megtalálását és feldolgozását. Ez a fajta vizuális heterogenitás pedig nem kedvez a tematikusan gazdag hírportálon történő eligazodásnak. Az amúgy is szinte követhetetlen struktúrát még tovább bonyolítják a tartalmat folyamatosan megszakító reklámok. Sokat lehetne javítani az átláthatóságon, ha egy feszesebb hálóra kerülnének a főoldal információi, határozottabb tematikus struktúrára épülne fel és a reklámok is egységesebb blokkokba rendeződnének.
Navigáció, címkék és tévutak
A főmenük elnevezései iránymutatóak, a címek érthetők. Az extenzív felbukkanó menüt is nagyon ötletesen megoldották – rengeteg az információ, mégis jól fogyasztható. A freemail login azonban nem menüelem – egy gyors átrendezéssel megoldható lenne ez a probléma.
A tartalmak és címkék közötti kapcsolatok szintén nem egyértelműek. A szövegcímkék a futó szalagcím alatt nem mondanak semmit a főoldalra érkezőknek – hacsak nem olvasták már a közelmúlt híreit; –, de pont ezekért jöttek az Origóra, így még nem várhatjuk el, hogy ismerjék azokat.
A futó szalagcím az egyik legrosszabb megoldás használhatósági szempontból: elolvassuk, és mire odakattintunk, addigra már kicsúszik a látómezőből, és nyomkodhatjuk a „Vissza” gombot. Ezt egyszerűen meg lehet oldani azzal, hogy ha a felhasználó fölé viszi a kurzort, akkor megállítjuk a gördítést. A legtöbbet mégis akkor javíthatunk ezen a funkción, ha egyszerűen elhagyjuk, és jobban kiemeljük az amúgy hasznos „N új cikk” navigációs elemet.
Megújuló dizájn funkcionális kérdőjelekkel
Maga a dizájn és a betűválasztás kifejezetten igényes. A fiatalos külsőhöz nagyban hozzájárulnak a nagy méretű képek is. Nem vesztett volna viszont sokat a frissességéből az arculat, ha csak a tipográfiára építenek, és a képek méretéből visszavesznek, hiszen a számunkra értékes információ keresése közben elegendő a kisebb kedvcsináló képek használata, a nagy méretűek ellenben nagyon jól mutatnának az egyes cikkoldalak bevezetőjeként.
Cikkoldalak és integrációs kényszer
A cikkek esetében a sorhossz és a betűméret jól olvashatóvá teszi az egyes tartalmakat, de a struktúra itt is hiányzik. A rengeteg helyet kitöltő közösségimédia- és megosztási blokk, valamint a jobb oldalsáv reklámblokkjai nem hagynak levegőt a szövegnek.
A megosztási akciók kerülhetnek a cikk végére vagy – kisebb hangsúllyal – a főcím alá. Az így felszabaduló hely lehetőséget ad a szellősebb szövegelrendezésre vagy akár a fentebb említett nagyméretű cikkhez tartozó kép megjelenítésére.
A címkék a cikkek elején nem hordoznak sok releváns információt, viszont a cikk végén ezek lehetnek hasznosak – mikor további olvasnivalót keresünk. Már minimális átrendezéssel is sokat javíthatunk egy cikk megjelenésén és tartalmi logikáján.
Összességében a megújuló Origo.hu-ról
Sok minden válhatna még elemzés tárgyává az átalakuló oldalon, de az eddigiek alapján is ki lehet jelenteni, hogy az új Origo.hu számos szempontból nem felel meg az online hírportálokkal szemben támasztott UX szempontoknak és strukturális elvárásoknak. Ez elsősorban a használhatósági hibáknak és a következetlen tartalom-elrendezésnek tulajdonítható.
Vannak természetesen pozitívumok is: kifejezetten igényes a fontválasztás, az egybefüggő tartalmak tipográfiája, a rengeteg információt magában foglaló, mégis átlátható lenyíló menü.
A tartalmi blokkok vizuális egységének kialakítása és az információ-felépítés jobb átgondolása viszont lényegesen javíthatna az „Origo élményen”.
Fábián Csongor felhasználói élmény designer, a Mitte Communications külső szakértője és a LogMeIn Kft. munkatársa. Gyakori résztvevő és előadó szakmai eseményeken és elkötelezett evangelistája a felhasználóközpontú tervezésnek és fejlesztésnek.
Az eredeti anyag itt tekinthető meg.
A Mitte Communications stratégiai tanácsadó és kommunikációs ügynökség a gazdasági és kulturális szervezetek PR- és arculati kommunikációját segíti és célja, hogy a kreativitás, a kiemelkedő médiakapcsolatok és a gondosan megválasztott technológiák integrációjával segítse a piaci szereplőket és a tágabb értelemben vett kulturális szervezeteket.
SzK
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Adsafari Reklámszervező Kft.
Telefon: 06 30 292 0451
Fax: 06 1 226 11 45
E-mail: contact@adsafari.hu
Cím: MH-1221 Budapest,...
További információk