Nem kérdés, hogy befolyással vannak-e ránk a színek, hiszen nyitott szemmel 80%-al nő az érzékelésünk.
Az érzékeinkre és a testünkre is hatást gyakorolnak, így nem csoda, hogy döntéseinket, érzéseinket is befolyásolni tudják. Ha ismerjük hatásukat, bámulatos dolgokra használhatjuk őket a mindennapi életben (öltözködés, lakberendezés) és munkánk során, legyen az kiadványtervezés, arculat készítés, építészet, gyógyítás és még számtalan területen. A helytelen használat egy rossz álomnál, vagy étvágytalanságnál rosszabbat is okozhat egy cégnek, ha hatástalan marad a reklám, vagy ha nem emelik le a termékét a polcról. Mindez egy rosszul megválasztott szín miatt!
A HD Honti Kft. rovata. (Facebook/HDHonti)
Következő sorozatunkban a színek birodalmába kalauzoljuk el Önt. Tartson velünk!
Amióta világ a világ, az embereket foglalkoztatják a színek, a tudomány minden területén kutatás tárgya. Jung szerint a tudatalatti anyanyelve. Max Lüscher svájci pszichológus szerint a vörös, kék, zöld és sárga szín az emberi önértékelés négy alapvető érzésének felel meg. A vörös önbizalmat, a kék elégedettséget, a zöld önbecsülést, a sárga, pedig belső szabadságot jelent. Az ezoterikus tudomány szerint az emberiség fejlődése során fokozatosan gazdagodik a színérzékelés, és szoros összefüggésben van a korszak szellemi szintjével. Érzésvilágunk, jó közérzetünk a bennünket körülvevő színességből is fakad. A kínaiak még az ízekkel is összefüggésbe hozzák a színeket. Megfigyelték, hogy a kéket kedvelők sózzák az ételt, míg a zöldet szeretők édesszájúak, az ibolyaszínt választók pedig, a keserűt szeretik. Akinek a vörös a kedvence, egészen biztos, hogy szereti az erőset.
Eltérő kultúrák, különböző hatások
Eltérő kultúrákban egy-egy szín különböző jelentéssel bír. Ezt a tényt szem előtt tartva, nem járunk úgy, ahogy a McDonald’s Japánban. Eleinte nem értették, mi bajuk van az embereknek a reklámbohóccal. A megoldás kézenfekvő: a keleti kultúrákban a fehér a gyász színe, így nem szívesen falatoztak a fekete kaszással egy étteremben.
Tehát míg a keleti kultúrákban a fehér, addig nyugaton a fekete a gyász színe. A vörös és a sárga szimbolikája szintén eltérő. A kereszténység számára a vörös Krisztus szenvedéseit, a sárga Júdás árulását, tehát a gyávaságot jelképezi. Ugyanakkor Kínában a vörös szín szerencsehozó jelentéssel bír, a sárga pedig, kizárólag a császárt illeti meg.
Színszimbolika
Hippokratész az emberi vérmérséklet jellemzésére a színeket használta:
Az ókorban a négy alapelem megjelölésére:
A heraldikában is jelentéssel bírtak a színek:
Piros.
A piros a vér, és a tűz színe, így gyakran a háborúval, veszéllyel, erővel társítják, de megjelenik a szerelem, a vágy, a szenvedély kifejezőjeként is.
A piros előtérbe hozza a képeket, és a szövegeket. Használatos mint kiemelő szín, hogy az embereket gyors döntésre kényszerítse. A reklámokban a piros gyakran valamilyen erotikus tartalomra utal (piros ajkak, piros körmök, piros lámpás negyed, stb.). A piros széles körben használt szín a veszély jelzésére (magasfeszültség, közlekedési lámpák). Ezt a színt gyakran társítják még az energiával, energikus élettel, ezért nyugodtan lehet használni energiaitalok, játékok, autók, sportszerek reklámozásához.
A piros egy nagyon érzelmes, gazdag szín, felgyorsítja az ember belső folyamatait, növeli a légzésszámot és emeli a vérnyomást. Nagyon feltűnő szín, ezért lettek pirosak a stoptáblák és a tűzoltó felszerelések is. A piros szín növeli a bátorságot, ezért található meg számos ország nemzeti zászlaján. Az európai népszokásokban a húsvéti piros tojás a termékenység jelképe.
A piros világos árnyalatai az élevezetet, a szexualtiást, szenvedélyt, az érzékenységet és a szerelmet jelképezik, míg a sötétebb árnyalatok az erőt, az akaraterőt, a dühöt, a vezetést, bátorságot, vágyódást, rosszakaratot és haragot sugalnak.
A rózsaszín a romantikát, a szerelmet és a barátságot jelzi az embereknek, illetve a nőies tulajdonságokat, passzivitást.
A barna megbízhatóságot, és fériasságot jelképez.
(reklámipar - HD Honti)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégünk a digitális technológiát alkalmazó nyomdák elsői közt, 2003 óta kíínál nyomdai szolgáltatásokat a piac különböző szegmensei számára...
További információk