Látványos és izgalmas technológiai újdonsággal találkozhatnak néhány nap múlva a magyar vásárlók. Magyarországon a G'Roby-lánc lehet az első, amely alkalmazhatja az új technológiát.
Napokon belül indulhat az az újfajta, QR-kódos vásárlási modell, amely világszerte izgalmas mobiltechnológiai/kiskereskedelmi fejlesztésnek számít.
Néhány nap múlva akár a metróra várva is megvásárolhatjuk a sört, chipset vagy üdítőt az esti meccsnézéshez. A közeljövőben debütál ugyanis Magyarországon az a vásárlási modell, amely okostelefonunk és az úgynevezett QR-kód segítségével teremt lehetőséget a gyors és egyszerű vásárlásra.
A Tesco (Home Plus) Dél-Koreában azzal a problémával volt kénytelen szembesülni, hogy -különböző okok miatt- csak nehezen tudnak új boltokat nyitni. Ennek a megoldására találták ki azt, hogy óriásplakátokat helyeztek ki a szöuli metrómegállókba, amelyeken különféle élelmiszerek, vegyiáruk képe látható, a képek mellett pedig egy okostelefonnal beolvasható QR-kód. A kód az áruházlánc honlapjára irányítja a vevőt, aki így egy mozdulattal virtuális bevásárlókosarába helyezheti a terméket, majd nagyon egyszerűen fizethet, és beállíthatja azt is, milyen címre és időpontra kéri a házhoz szállítást. Így gyakorlatilag a reggeli várakozással eltöltött időben bevásárolhat a vacsorához anélkül, hogy egy percet töltene az adott boltban.
Piaci információk szerint napokon belül hazánkban is megvalósul ez a vásárlási modell. Magyarországon is a tömegközlekedési eszközökön, megállókban lesznek vásárlásra ösztönző hirdetések kihelyezve, de például forgalmas irodaházakban is találkozhatnak majd a fogyasztók hasonló megoldásokkal. Sőt, a legkedveltebb termékek képét (és a hozzá tartozó QR-kódot) akár hűtőmágnes formájában is megkaphatjuk, így telefonunk néhány kattintásával a közkedvelt, gyakran vásárolt, szezonális vagy nagyon kedvező árú termékeket egyszerűen és gyorsan lehet majd megrendelni. (A felmérések szerint ugyanis a fogyasztók szívesen próbálják ki a QR-kódokat otthon, nyugodt környezetben is).
Úgy tudják, hogy a világszerte újdonságnak számító technológiai lépést Magyarországon az online élelmiszer-és vegyiáru-kereskedelemben élenjáró G'Roby lánc vezetheti majd be. Első körben találkozhatunk majd különféle speciális csomag-ajánlatokkal, például a foci Eb-hez passzoló sör-, chips-, és üdítőpakkokkal is.
A technológiát már tízezrek használják
A vásárláshoz szükséges mobilfizetési technológia már most is a fogyasztók/felhasználók rendelkezésére áll: a MasterCard Mobile alkalmazás már 20 ezernél is több magyar telefonon működik, ennek segítségével gyakorlatilag a telefonunkat használjuk bankkártyánk helyett, fizetéshez, számlabefizetéshez egyaránt.
Ezzel a rendszerrel tulajdonképpen a regisztráció során létrehozott virtuális bankkártyánkkal (Mobil Bankkártya) egyenlítjük ki a számlát. Az alkalmazás biztonsági elemeinek köszönhetően csak az mPIN kódot ismerő felhasználó tud fizetni, tehát illetéktelenek akkor sem képesek tranzakciót indítani a készülékünkről, ha a telefonunkat ellopják vagy elhagyjuk.
A MasterCard 2011-ben végzett hazai felmérésének tanúsága szerint a mobiltelefon elfogadottsága fizetőeszközként egyre nagyobb: a válaszadók 12 százaléka mondta, hogy hetente legalább egyszer fizet mobiltelefonja segítségével. Ugyanakkor a klasszikus mobilnál kifinomultabb fizetési lehetőségeket lehetővé tévő okostelefonok száma is napról napra nő - a ma hagyományos mobilkészülékekkel rendelkezők közel fele tervezi okostelefon vásárlását a jövőben. A felmérés kimutatta, hogy a jelenleg egymillió okostelefon-használó körülbelül 10-12 százaléka lehet nyitott a mobilfizetési alkalmazások használatára. Jóllehet, ez az arány folyamatosan változik, ahogy egyre több kereskedő fogadja el a fizetési alkalmazást, illetve nő a szolgáltatás ismertsége.
Virtuális Tesco, dél-koreában
Mennyivel egyszerűbb lenne, ha a bevásárlást nem munka után vagy a hétvégén kellene elintézni? A dél-koreai Tesco új virtuális üzletében még reggel, közvetlenül a metróra szállás előtt meg lehet ejteni a kötelező köröket, és mire hazaérünk, vár minket a megrendelt áru.
A Homeplus egy dél-koreai áruházlánc, 113 üzlettel rendelkezik országszerte, többségi tulajdonosa a a Tesco, de a Samsungnak is van benne részesedése. A piacon tipikus "örök második", amit részben annak köszönhet, hogy az áruházak számát tekintve nem tudja utolérni az E-martot. A vezetőség olyan módszert keresett a vásárlók elcsábítására, amihez nem szükséges újabb hipermarketek költséges felhúzása.
Ekkor vetődött fel az új virtuális üzletek ötlete. A koncepció szerint a forgalmasabb helyeken, például metrómegállókban a reklámokhoz hasonlóan megvilágított plakátokkal “kirakatokat" állítanak ki, ahol a megvásárolható termékek - elsősorban hétköznapi fogyasztási cikkek - sorakoznak fel. Mindegyik terméket kétdimenziós vonalkóddal látták el, amiket a vásárlók az okostelefonjukra telepített alkalmazás segítségével leolvashatnak, és így hozzáadhatják a virtuális kosarukhoz. A vásárlást és a fizetést azonnal, telefonon kereszül el lehet elintézni, a megrendelt áru pedig a munkanap végéig megérkezik a felhasználó lakcímére.
Bár alapvetően egyszerű webshopról van szó, nagy különbség, hogy a vásárlóknak nem honlapokat kell böngésznie, hanem a kirakaton található áruk között nézelődhetnek, akárcsak a boltban - a termékekről minden fontos információt a QR-kódok tartalmaznak. Marketing-szempontból az sem utolsó előny, hogy a megállókban elhelyezett kirakatok hívogatók és figyelemfelkeltők, sokkal egyszerűbb ezzel a módszerrel megcsípni az impulzusvásárlókat, mint egy weboldalon villogó bannerrel.
Az első eredmények szerint az ötlet bevált, a Homeplus jelentése szerint több mint 10 ezer felhasználó látogatott el az áruház online üzletébe, a regisztráltak száma 76, míg az online vásárlások száma 130 százalékkal nőtt. Bár pontos forgalmi adatok nem állnak a rendelkezésünkre, a Homeplus elvileg ezzel a helyi online üzletek között első lett, és az E-marttal szembeni lemaradásán is tudott csökkenteni. Arról nem tudni, hogy a Tesco tervezi-e máshol is bevezetni ezt az újdonságot, de tény, hogy a sikerhez a felmérések szerint állandóan dolgozó koreaiak pörgő életmódjára is szükség volt.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Aromamedia Illatmarketing
Cím: 1037 Budapest , Flóra út 19.
Telefon: 0630 2227256
E-mail: info@aromamedia.hu
Tevékenység: Az...
További információk