Egy külföldi kiállítás a kiállító szemszögéből. Nehézségek, praktikák, sikerek, melyek jellemezték a projektet, a kivitelezést.
A Marketing Week Live Európa legnagyobb marketinges kiállítása. Az alapmotivációnk az volt, hogy egy ilyen kiállításon olyan embereket is el tudunk érni, akiket a hagyományos inbound és outbound eszközökkel nem.
És tényleg.:-) Igazából eléggé be voltunk rezelve, mert ez volt az első kiállításunk, és nulla tapasztalatunk volt kiállításokkal kapcsolatban. Éppen ezért is gondoltuk, hogy megosztjuk a tapasztalatainkat a többi magyar céggel is, akik akarnak külföld felé nyitni, hogy segítsük őket a tapasztalatainkkal - mondja Gönczi Péter, az Easy Explain marketingvezetője.
Stand vásárlása:
Mindenképpen próbáljatok meg alkudni. Általános szabály az, hogy minél messzebbi vagy minél közelebbi időpontban van a kiállítás, annál könnyebb alkudni. A stand kifizetése előre történik. Ezt nagyon komolyan veszik, aki nem utalja el a pénzt nyitásig, annak automatikusan kiadják a standját másnak. A velünk szemben lévő stand is így járt. Számolj azzal, hogy a stand díjára még rájöhet a kötelező biztosítás és valamennyi regisztrációs díj is.
A stand mérete, elhelyezkedése
Általánosságban igaz, hogy minél nagyobb standot tudsz vásárolni, annál több embert tudsz bevonzani. Ha nem teszi lehetővé a büdzséd, hogy egy nagy standra beruház, próbálj meg egy minél jobb helyen lévő standra szert tenni. Jó helynek számít a kávézó mellett, az előadótermek melletti hely. Próbálj meg olyan standot szerezni, ami 2 oldalról nyitott.
A stand designja
Mivel a kiállítás külföldön van, ezért kicsit nehézkes a stand megtervezése. A stand designjának legyártását egy a kiállítóval szerződött cég végzi, velük kell tartani a kapcsolatot, ők küldik el a stand méretét, szerkezetét. Ennek alapján itthon el kell készíteni a grafikát, amit ők legyártanak és feltesznek. Erre mindenképpen érdemes költeni, nem elég, ha csak fehéren hagyod a stand színét, és felhúzol néhány roll-upot. Már az is nagyban segít, ha a stand falát egy valamilyen színnel bevonjátok.
A látogatók megállítása
Nagyon fontos, hogy nem lehet leszólítani a standok előtt elviharzó embereket, nem működik. Az egyik stand ingyen kávékat osztogatott, és szinte senki nem kért tőlük ingyen kávét. Lejárt. Valamit ki kell találnod, amire az emberek felfigyelnek. Vagy legyen elég érdekes a terméked vagy próbáld meg megmosolyogtatni őket. Mi az "Explainer video is born"-koncepcióval mentünk, és ennek megfelelően kivittünk egy igazi bölcsőt és benne egy teljesen élethű babát. A háttérben az egyik tévén ment az "Explainer marketing is born. Are you ready to adopt it?"-videónk, ami tulajdonképpen egy showreel volt bemutatva, hogy milyen sokféle szolgáltatást magyaráztunk el eddig, a másik tévén pedig a "What is explainer marketing?"-videónk ment. Ez így együtt már alkalmas volt arra, hogy a látogatók rápillantsanak a standra, valamilyen érzelmet keltsünk bennük, és ekkor már oda lehet lépni hozájuk. A mi standard két kérdésünk ez volt: "Do you want a baby, maybe?" a másik pedig, hogy "Is she cute or freaky?" (babára mutatva). Ez a legtöbbször alkalmas volt arra, hogy beindítsunk egy chitchat-et, megmosolyogtassuk még az angolokat is, ment egy kis viccelődés és ezután már elindulhatott a kommunikáció.
Reklám
Mi erre nem költöttünk, de ez hiba volt. A látogatók nagy része tudniiliik úgy kezdi a napját, hogy átfutja a kiállítás könyvecskéjét, és bekarikázza, hogy melyik standokat akarja meglátogatni. Ha van egy hirdetés ebben a brosúrában vagy csak simán ki van emelve a branded, az sokat segíthet.
Konverzió, follow-up
Nagyon fontos, hogy mielőtt bármennyit is elköltesz, legyen elképzelésed arról, hogy hogyan fogsz értékesíteni a látogatóknak. Szinte 100%, hogy nem fog visszahívni senki, hiába adod oda a névjegyedet. Mi egy külön szolgáltatáscsomaggal készültünk, és akit érdekelt, azzal kitöltettünk egy formot. Így kézzelfogható leadeket kaptunk, akiket lehetett follow-upolni, akár egy személyes találkozóval akár egy telefonbeszélgetés során. Kell egy háttérember, aki az adatokat folyamatosan feldolgozza. Nemcsak a standodnak kell coolnak lenni, hanem a follow-up processnek is, mivel a kiállítás után a látogatók elég sok megkeresést kapnak, és itt is ki kell tűnni.
Személyzet, technikai felszerelés
Legfontosabb szabály, hogy emberből sosem lehet elég. Mi hárman mentünk ki, de ez a 2 napos kiállítás alatt kevésnek bizonyult, Több, mint 10000 látogató volt, szerencsére elég sokan érdeklődtek az explainer marketing iránt, így sokszor volt, hogy nem jutott ember azokra, akik megálltak a standunknál, arra meg már pláne nem, hogy a többi kiállítóval networkingeljünk. Mivel alapszabály, hogy mindenki siet valahová, ezért nem állnak és várnak egy standnál, hogy felszabaduljon egy ember, aki beszélni tud velük. Mi számítottunk erre, ezért egy külön helyen gyűjtöttük is a névjegykártyákat ("Give me a quote baby"), de ha nem beszéltél valakivel, az azt jelenti, hogy nem volt networking, ezért kb. hidegben kell felkeresni.
Networking, alkohol
Mindkét nap a kiállítás 5ig tartott és 4kor már elég sok standon kicsapták a sört, pezsgőt. Mi is 4 után már kínáltunk pálinkát azoknak, akikkel beszélgettünk. Ezt eléggé szerették.:-) Mindkét nap kiállítás után a helyszínen volt parti a kiállítóknak, amit egy-egy nagyobb cég szponzorált. Itt szigorúan nem szabad értékesítéssel előhozakodni, nem arról szól.
Idegen nyelv
Angolt nagyon jól kell tudni, ebbe az még belefér, hogy akcentusod van, mi mindenhol elmondtuk, hogy magyarok vagyunk, ez nem probléma. Meg kell tudni érteni mindenkit, aki odajön hozzád, akármilyen kiejtése is van, és mindenkivel kell tudni kötetlenül beszélgetni (tehát nem gépiesen a pitchet tolni).
Szervezés, technika
Egy kiállítás lebonyolítása külföldön folyamatos troubleshootinggal jár, valami sohasem működik, ha pedig elfelejtesz valamit, akkor bonyolultabb kint pótolni, mint itthon. Ezért alapszabály, hogy kell készítened egy checklistet, ez garantálja, hogy semmi se felejtődjön el.
A technikai dolgokról csak annyi, hogy a Marketing Week Live-on például gyakorlatilag nem volt Wifi (mert a sok használó miatt nagyon lassú volt), a 3G pedig drága, lassú és lemeríti a készüléked, amin bemutatod az anyagot. Tehát úgy készüljél, hogy net nélkül is működjön minden vagy vegyél helyi mobilnetet (de persze lehet, hogy a kiállítás helyén annak sem lesz elég a sávszélessége). Szintén ezen a kiállításon mindenkinek a nyakában volt egy badge, amin rajta a neve, cége, pozíciója és egy vonalkód, amit egy speciális készülékkel lehet leolvasni. Ha a te kiállításodon is van a badge-en vonalkód, mindenképpen szerezz be ilyen leolvasót, mert sok embernél már nincs is névjegykártya, csak nyújtja a badge-ét, hogy scanneld be.
Ha olyan a szolgáltatásod, hogy azt be kell mutatni számítógépen (mint nálunk a magyarázó animációinkat), akkor fontos, hogy mindenkinél a standodon legyen egy tablet. Lehetőleg egy Ipad. Ez nem a reklám helye. Ha nem Ipaded van, és mondjuk nem lehet jól hallani a videókat az alapzaj miatt (nálunk ez néha előfordult), akkor felmerül a látogatóban, hogy miért is nem Ipadet használtok. Egy Ipad tapasztalatunk szerint lehet halk, egy Ipaden nem baj, ha a fény miatt nem jól látszik az anyag, ez nem fog rossz fényt vetni rátok.
SzK
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Adsafari Reklámszervező Kft.
Telefon: 06 30 292 0451
Fax: 06 1 226 11 45
E-mail: contact@adsafari.hu
Cím: MH-1221 Budapest,...
További információk