A csomagolásnak és a termékek formatervezésének a mai világban talán még hangsúlyosabb szerep jut, mint ez idáig. Felszínes világban élünk, gyakran az első benyomás, a külcsín alapján ítélünk, így ma már muszáj időt, pénzt, energiát és kreativitást fektetnünk a termékeink megjelenésébe.
A csomagolás hagyományos funkciói – védi a terméket, szállíthatóvá teszi azt, utal a termék minőségére, informál, segíti a termék használatát – mára már számos marketing funkcióval bővültek, ilyenek többek között:
Marketingszakemberek által végzett felmérések igazolják, hogy egy-egy termék sikertelenségéhez mintegy 80-85%-ban a külső megjelenés, vagy éppen a termék vagy annak csomagolásának formatervezése tehető felelőssé.
Sajnos itthon még elég gyerekcipőben jár a kreatív szakma a csomagolóanyagok tervezését illetően, holott egy-egy jól kitalált design komoly versenyelőnyhöz juttathatná termékeiket. Az alábbiakban MI összegyűjtöttünk néhány egyszerű, mégis nagyon eredeti külföldi példát, hogy inspiráljon minket a hétköznapokban.
Kenyér csomagolás - Lo Siento Studio, Sapnyolország
Ketchup üvegek - JWT, New York
Hmmmm… ugye, hogy egész másmilyen így a ketchup fekvése?
Colgate Max Night: Pizza Boksz – Y & R, Párizs
Egyszerű, mégis hatékony marketingfogás. Ki felejtené el ezek után megmosni a fogát?!
Kohberg, kenyér csomagolás – Envision, USA
A Kohberg cég Dánia legnagyobb kenyérgyártó üzeme. Ezzel az ötletes csomagolással kommunikálják a fogyasztók felé, hogy büszkén támogatják a mellrák elleni harcot és egyúttal felhívja figyelmünket e harc fontosságára. Természetesen a kommunikáción túlmutat társadalmi szerepvállalásuk. A speciális csomagolásban eladott rozskenyerek bevételének egy részét minden évben a Dán Rákellenes Egyesület számára adományozzák.
Parmezán ceruza - Kolle Rebbe / KOREFE , Németország
Az a kreatív parmezán-csomagolás tökéletes segítsége lehet minden háziasszonynak. Nem csak abban rejlik előnye, hogy tökéletes parmezán forgácsokkal tudjuk díszíteni az elkészült ételt, de a csomagoláson szereplő mérőskála segítségével nyomon tudjuk követni, hogy mennyi parmezánt használtunk el, és az elhegyezett adagnak mennyi a kalóriatartalma.
Ugye, hogy mennyit számít a csomagolás? Tegye fel a kezét, az, aki a képek nézegetése után nem kapott kedvet egy szelet pizzához, ne próbálná ki a parmezán ceruzát, vagy éppen ne jött lázba a női fenekek paskolását imitáló ketchupos üvegektől! Na ugye! Ez a csomagolás hatalma! MI csak remélni tudjuk, hogy lassan a hazai kreatív szakemberek is felzárkóznak a nyugati mintához és hasonlóan egyedi termékcsomagolásokkal találkozhatunk a polcokon.
Szabó-Princz Orsolya
(reklámipar/Marketing iDolls)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Analóg kézi és digitális, színes és fekete-fehér fotó labor, igazolványképtől az óriásplakátig
Cégnév: Bigfoto Bt.
Cím: Labor: II. Budapest,...
További információk