FaceBook blog.hu

Marketing - Horeca / Turizmus

Egy bisztró, ami ízig-vérig bisztró és nem sok: Ez a Bock

2012.11.26

Ugyan néhány cikkel korábban beszóltunk a bisztróknak, azonban van egy bisztró, ami az általunk leírt kritikákat igazán nem veheti magára. 

Egy bisztró, ami 2004-ben, még jóval a „divat a magyar – divat a bisztró” korszak előtt nyitott meg és igenis joggal viseli a bisztró nevet! Nem lehet ez más, csakis a Bock Bisztró!

A bisztró 2004. augusztus 30.-án kezdett működni, hivatalos megnyitóra szeptember 21.-én került sor. A Bock Bisztró már az első törtév után felkerült a 10 legjobb étterem listájára, 2004-től 2010-ig Best of magyaros étterem cím birtokosa volt. 2008-ban elnyerte „Az Év Étterme” díjat, 2007 óta a Michelin Guide ajánlott étterme, 2009-12-ben Bib Gourmand besorolást kapott. 2008-ban az Eurotock 2 csillaggal jutalmazta. 2011-ben nyitott meg az első külföldi Bock Bistro (itt más s-sel és rövid o-val), majd 2012 szeptemberében megnyitott a Budai Bock Bisztró is. Az étterem neve hallatán legtöbben a TV-ből (Mesterszakács), illetve a könyvesboltokból (Sok vagyok) is jól ismert Bíró Lajosra asszociálnak, aki az étterem corporate chefje, azonban az étteremnek Lajoson és Cukin kívül van egy hasonlóan ikonikus és egyre feltörekvőbb személyisége (személyes kedvencem) Varju Viktor, ismertebb nevén Vili, aki az étterem Executive séfje. Vele beszélgettünk a Budai Bock megnyitása kapcsán.



Kezdjük Vili bemutatásával. Varju Viktor 17 éve dolgozik a vendéglátásban. A Nemzeti Hotelben kezdte pályafutását tanulóként, majd a Múzeum Kávéházban folytatta szakmai tanulmányait, Bíró Lajos chef keze alatt. Viktor saját étteremmel is próbálkozott, amely 3 évig üzemelt, azonban a tulajdoni viszonyok tisztázatlansága miatt, azt be kellett zárnia. 6 éve dolgozik a Bock Bisztróban és a szavaival élve „szerencsésnek érzi magát, hiszen azért fizetik, amit egyébként is csinálna”. Munkaidőn kívül, Bíró Lajossal gyakran tesztelnek, próbálgatnak elismert vagy éppen kevésbé ismert, felfedezésre váró éttermeket Magyarországon.

Vilit az új étterem kapcsán kerestem meg, azonban „könnyed” bevezetésként a mai magyar gasztronómia helyzetéről is beszélgettünk. Vili véleménye szerint a vendéglátás az elmúlt 10-15 évben nagyon szép, emelkedő tendenciát mutatott, nagyon sokat finomult, a rossz értelemben vett csárda hangulat megszűnőben van. Az elmúlt néhány év pedig kifejezetten jót tett a magyar konyhának, hiszen kialakult egy érdeklődő réteg, továbbá kialakult a bizalom a fogyasztók és a chefek között, azonban chefként nagyon nehéz kitörni a pörkölt – rántott hús feelingből. A fogyasztók sajnos továbbra is a hagyományos ételeket és ízeket keresik, így a vendéglátósok dolga az, hogy a fogyasztókat, a piacot nevelje és új ízekre, főzési technológiákra tanítsa. A chef szerint a mangalicának, a libamájnak és a gyöngytyúknak kellene szimbolizálniuk a magyar konyhát, ezeknek az alapanyagoknak kellene hungarikummá válniuk. Vili úgy fogalmazott, hogy olcsó, egyszerű, jó módszerekkel is lehet sokkal jobb termékeket előállítani. A probléma azonban az, hogy van 20-30 közszájon forgó étterem, amely mindig ostromozva van a minőség miatt és van 300-400 olyan vendéglátóhely, amellyel senki sem foglalkozik. Mindig javítani kell a minőséget, de oda kell figyelni a faluvégi kocsmákra is.

 

Természetesen nem hagyhattam ki a lehetőséget, hogy a nehezen definiálható gasztroturizmusról is faggassam az executive chefet. Vili véleménye szerint gasztroturizmus az, amikor egy három Michelin-csillagos étteremre zarándok helyként tekintenek a turisták és hajlandóak akár több száz km-t is megtenni azért, hogy elköltsenek ott egy ebédet, mert az számukra esemény számba megy. Magyarországon sajnos jelenleg nincs olyan étterem, amelynek olyan presztízse lenne, hogy azt kultikus zarándokhelyként kezelnék, azonban a megszerzett Michelin-csillagok azt mutatják, hogy a magyar konyha fejlődik, az elismerések bizalmat építenek a turistákban, akik így bátrabban ülnek be egy étterembe, bátrabban választják Magyarországot úti célnak. Ugyan, véleménye szerint Magyarországról egyelőre olyan jelzők, szavak jutnak eszükbe a külföldieknek, mint csikós, gulyás, paprikás, zsíros (ez összecseng a már korábban bemutatott kutatásaink eredményeivel, ami nem feltétlen vonzó egy külföldi számára, azonban a magyar vendégszeretet, a „csárda-romantika” és a „rusztikus kelet” hangulat még mindig unikumnak számít.



Ideje rátérni a Budai Bock-ra… Vili szerint ez a bisztró őrület annak köszönhető, hogy a nagyon elegáns éttermek Magyarországon nagyon kevés embert vonzanak, a bisztró hangulat ezért lehet sikeresebb. Egy bisztró életképesebb, mint a fine dining éttermek. A Bock azonban más...

P.V.: Miért döntöttek a Budai Bock megnyitása mellett, mi motivált Titeket, hogy átlépjétek a Dunát?
V.V.: Bárhol megfelelt volna egy jó adottságú üzlethelyiség, de miután ráakadtunk erre, akkor kezdett el csak kisarkosodni, hogy a budai emberek szívesebben maradnak a saját köreikben elkerülve a pesti oldalra való átkelés ismert nehézségeit! Ráadásul többször elhangzott a következő mondat: most már nekünk is van saját Bock Bisztrónk! Ezt aztán lehet sokféleképpen ízlelgetni, de egy szociológiai tanulmány is kitelhetne ebből az egyetlen mondatból!

P.V.: Ki tekinthető a Budai Bock célcsoportjának?
V.V.: Célcsoportunk azok a vendégek, akik nyitottak a Bock féle merényletek befogadására. Már most van rá kilátás kiből lesz törzsvendég és kiből nem. Aki hozzánk látogat, az ne vega és fitneszfogásokat keressen, mert ezek nem mi vagyunk.

P.V.: Vannak olyan vendégek, akik korábban a pesti Bockba jártak most pedig csak a budaiba, vagy esetleg most már ide is-oda is járnak?
V.V.: Igen vannak. Van, aki praktikus okból jár már ide, vagy egyszerűen jobban tetszik neki ez és van, aki esemény és partner függvényében dönt a két üzlet között.

P.V.: Mi változott a pesti Bockban? Egyáltalán változott valami?
V.V.: Nem változott semmi, csak a személyzet cserélődött ki részlegesen, de ezt is inkább átütemezésnek lenne szerencsés nevezni. Állandóságra és egyenletes minőségre törekszünk. Remélem ezt sikerült megtartani. Nem lenne jó, ha a vendég bármit megérezne.

P.V.: Milyen a Budai Bock Bisztró? Foglald, össze egy mondatban kérlek!
V.V.: A Bock stílust nem hagyjuk szétcincálni!

A Bock Bisztró egy igazi bisztró! Remek ételek, magas színvonalú kiszolgálás, fantasztikus környezet, isteni borok és szívvel-lélekkel dolgozó emberek. Bisztró, de nem divatbisztró mégis divatos! Mottója: „Abba még senki nem ment tönkre, hogy megpróbált a vendégek kedvében járni!"

MI megvettük, megettük, megszerettük! Tessék nyitottnak lenni, bízni a szakemberekben, kipróbálni és megszeretni! Vigyázat! Addiktív!


Princz Viktória
(reklámipar / Marketing iDolls)



Forrás: bockbisztropest.hu
Képek: bockbisztrobuda.hu
 
Címkék: étterem, horeca, turizmus
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Deep&Peak Digitális ofszetnyomda

Ha kiadványai elkészítésekor egyaránt fontosak a digitális nyomtatás előnyei: a rugalmasság, a gyorsaság, a kis példányszámú munkák gazdaságos...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis