FaceBook blog.hu

Marketing - Kutatás

Több és több és még több check-in KELL!

2013.04.08

Egy új trend van kialakulóban, minek következtében egyre gyakrabban használjuk az okostelefonunkat az interneten való böngészésre, valamint még többet használnánk a check-in applikációk használatára.

Ahogy az előző posztunkból kiderült egy új trend van kialakulóban, minek következtében egyre gyakrabban használjuk az okostelefonunkat az interneten való böngészésre, valamint mini (nem reprezentatív) kutatásunkból kiderült, hogy még többet használnánk a check-in applikációk használatára (pl.: Facebook Places, Foursquare) is, ha az valamilyen ajándékkal, előnnyel járna nekünk. Nézzünk néhány jó példát a nagyvilágból…

Elsőnek a Hiltont kell kiemelnünk. A Hilton a check-in-en túl egy iPhone applikációt fejlesztett ki 2010-ben. Az applikáción keresztül szabadon böngészhetünk a Hilton szállodák között, a telefonunkba beépített GPS-nek köszönhetően megmutatja, hogy melyik Hilton szálloda van hozzánk a legközelebb, ezen kívül nézegethetjük az egyes szállodák aktuális ajánlatát, akcióját és természetesen foglalhatnunk az applikáción keresztül, sőt a foglalásunkat még módosíthatjuk is. Az applikációt az első 3 hónapban 126 ezren, az első 6 hónapban pedig 340 ezren töltötték le. Az első 1 év alatt a Hilton 200%-os bevétel növekedést ért el az applikációnak köszönhetően.



Tipikus check-in kiaknázást a Starwood Hotels alkalmazott. Ők a Foursquare-en indítottak el egy játékot/hűségprogramot. Aki becsekkolt egy Starwood hotelből az bónuszpontokat kapott, amelyek segítségével egy-egy hotelnek a „polgármestere” is lehetett (aki ismeri az alkalmazást, érti, hogy miről van szó). És, hogy miért érte meg a bónuszpontok gyűjtése? Mert például egyes hotelekben ingyen vendégéjszakát lehetett szerezni a lelkes mobilinternet használóknak.



De a nagyvilági példák után itt egy hazai és igencsak aktuális példa is. A Griff Squash fitnesz centrum decemberig tartó akciójának keretében, az aki becsekkol a centrumból és azt meg is mutatja a recepciósnak, kap egy 15 %-os kedvezményt a büféfogyasztásból. Azaz nemcsak ingyen reklámot szerez magának, hanem a büféfogyasztást is okosan ösztönözi.

Láthatjuk, hogy az applikációk fejlesztése, a játékok létrehozása, vagy épp az ajándékkal való jutalmazás már nem a távoli jövő, hanem a valóság. Azaz, ha nem akarunk lemaradni, élnünk kell a mobilinternet nyújtotta lehetőségekkel.

És akkor nézzünk néhány gyakorlati tanácsot tőlünk. MI így növelnénk a check-in-ek számát.

  • Először is, ha már elkövettük azt a hibát, hogy több Facebook oldalt is létrehoztunk a cégünknek – pl. regisztráltuk, mint személy és mint oldal is, amit lájkolni lehet, akkor egyesítsük ezeket. Ha még egyáltalán nem tettünk volna ilyet, akkor minden esetben mint oldalt, azaz mint vállalatot regisztráljuk a cégünket, így bárki szabadon lájkolhatja azt és megnyílik a check-in lehetősége is. Céget sosem regisztráljunk személyként! SOHA!
  • Ha meg van az oldal, jutassuk előnyhöz az oldal rajongóit. Kulisszatitkok, játékok, speciális alkalmazások és a korábbi posztokban már említett ajándékok/jutalmak a check-in-ekért.
  • Minden esetben felügyeljük az oldalunkat és megbízható személyre (akár, mint MI… ;) ) bízzuk az oldal kezelését. Problémák adódhatnak abból, ha esetleg olyan is hozzáfér az oldalhoz, aki már nem dolgozik a cégnél és az esetleg rosszindulatból megtévesztő vagy lejárató információkat, tartalmakat közöl a nevünkben.
  • Végezetül pedig mindig nyújtsunk személyre szabott szolgáltatást. A profilunkhoz illő tartalmakat osszunk meg, illetve a cégünkhöz kapcsolódó ajándékokat adjunk. Ha például egy étterem vagyunk, a check-in-ért felajánlhatunk egy szabadon választott italt, vagy bíztathatunk társaságokat arra, hogy jöjjenek hozzánk, minimum 3-an jelentkezzenek be tőlünk és cserébe kapnak egy sült krumpli tálat vagy egy több literes koktélt sok szívószállal, stb. Szállodaként nyilván célszerű valamilyen extra szolgáltatást ajánlani, mint például egy ingyenes masszázs vagy valamilyen különleges kezelés, bátrabbak, még ingyen vendégéjszakával is jutalmazhatnak.
  • Olyat viszont sose tegyünk, hogy a check-in-ért cserébe adunk egy repi ajándékot, egy a logónkkal ellátott tollat vagy bármilyen hasonlóan gagyi tárgyat. Ne sértsük meg egy ilyen kaliberű ajándékkal a vendéget, aki megtisztelt minket a jelenlétével és azzal, hogy megosztotta a világgal, hogy épp nálunk tartózkodik.

Két blogbejegyzést is szántunk a kialakuló trendnek a „check-in” mániának, mivel MI fontosnak tartjuk és látunk benne lehetőséget… Nem is keveset. Használjuk a rendelkezésre álló lehetőségeket, de okosan! Check-in-re fel!


Princz Viktória
(reklámipar/MarketingiDolls)

 


 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Full-Vip Kft.

Tevékenységünk a magas színvonalú rendezvényszervezés. vendéglátás és gasztronómia egészét átfogja. Feladatunknak tekintjük, hogy...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis