A Facebooktól mindenki saját márkás telefont várt, de ehelyett a Facebook Home egy olyan alkalmazás androidos telefonokra, ami minden készülékből Facebook-központú telefont csinál.
Pár éve az Android elindításánál mindenki azt hitte, hogy a Google saját márkás telefont dob a piacra, ám a cég végül saját készülék helyett az operációs rendszert mutatta be. Körülbelül ugyanez ismétlődött meg most a Facebook Home-mal is, csak a Facebook még saját operációs rendszert sem fejlesztett.
Mark Zuckerberg idén már harmadszorra hívta össze a sajtót a Facebook Kaliforniai székhelyére, hogy valami újat mutasson be a Graph Search-ről és a többi Facebook-újdonságról már korábban írtunk oldalunkon), a nemzetközi sajtó pedig már hónapok óta cikkezett arról, hogy a Facebook új dobása a Facebook-telefon lesz, ám ez csak részben valósult meg.
A Facebook Home Zuckerberg szavaival élve se nem okostelefon, se nem operációs rendszer, hanem valami sokkal mélyebb annál, ami segít abban, hogy az androidos telefonokat végre igazi közösségi készülékké változtassuk. Elmondása szerint a kutatások kimutatták, hogy az okostelefon-tulajdonosok a legtöbbet a Facebook alkalmazásokat használják, és Facebook Home is erre alapoz. A Home alkalmazás egyszerűen letölthető a Google Playből, és telepítés után az egész androidos kezelőfelületet átalakítja, és Facebook-központúvá teszi. Egyből a bekapcsolás után nem az alkalmazások ikonjai fogadják majd a telefonhasználót, hanem egy Cover Feed nevű képernyő, ami nagyjából olyan, mint a facebookos üzenőfalunk az ismerőseink posztjaival, üzeneteivel, amit komentelhetünk vagy lájkolhatunk, az egyéb alkalmazásainkat egy plusz gomb megnyomásával érhetjük el. A képernyő tehát tulajdonképpen egy animált hírfolyammá válik majd.
A Facebook Home lényege nagyjából az, hogy felcserélte a prioritást a Facebook és a többi alkalmazás között, míg eddig azért kellett belépnünk egy alkalmazásba, hogy a Facebookot használhassuk, most a Facebookból kell majd kilépni ahhoz, hogy elérjük a többi alkalmazást. Bizonyos alkalmazásokat azonban nem kell külön megnyitnunk, mert automatikusan beépülnek a Home-ba, ilyen például az sms vagy az email is. Ha például sms-t kapunk egy ismerősünktől, az az illető facebbok profilképével ugrik fel, és a facebookos beszélgetéseinket is megjeleníti előzményként.
A Home-ot a későbbiekben tabletekre is tervezik, de egyelőre csak az androidos csúcstelefonokon lehet használni az április 12-i premier után, valamint a HTC First telefonon előre telepítve is megtalálhatjuk a Facebook új alkalmazását .
A Facebook haszna a Home-on
A Facebook Home gyakorlati haszna a Facebook számára az, hogy az alkalmazás telepítésével az emberek már nem csak 12-14 órát töltenek majd Facebookon, hanem az alapvető telefonos „létforma” az Facebookon való online jelenlét lesz. A keresővel kapcsolatban Zuckerberg azt mondta, hogy az emberek be tudják majd állítani a számukra megfelelő keresőt, de az alapértelmezett keresőn sok fog múlni, mivel az emberek nagy része valószínűleg nem fogja átállítani. Így például ha hihetőek a pletykák, és a Bing lesz az alapértelmezett kereső, akkor a Google keresője háttérbe szorulhat, és sok látogatót veszíthet, valamint ha a Home-ba saját email klienst is építenek, akkor a jelenlegi email szolgáltatók félhetnek a „facebookos” vetélytárstól. A Facebook Home tehát egy nagyon átgondolt és nagyon ravasz alkalmazás, melynek célja, hogy még jobban kiterjessze a Facebookot, és minden alkalmazásunk helyett az annak megfelelő, Facebook által felkínált verziót használjunk majd a későbbiekben. A spekulációk szerint a Facebook Home újradefiniálja majd az internetről és a Facebookról alkotott fogalmunkat is, és ezt támasztja alá Mark Zuckerberg nyilatkozata is a témában:
„Az internettel nőttem fel, de az az igazság, hogy rá kellett jönnöm, a világnak csupán az 1/3-a van fent az interneten. Ez még csak a kezdet. 5-10 éven belül úgy lesznek online az emberek, hogy soha nem is láttak számítógépet vagy laptopot. Mi most megmutatjuk, mit fognak látni.”
Kazár Olívia
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Ötleteken dolgozunk, amik elválasztják a BRAND-et a zsúfolt tömegektől. Ötleteken, amik a fogyasztók számára értékessé teszik a...
További információk