FaceBook blog.hu

Marketing - Márka

Ilyen lesz az okostelefonod a Facebook Home alkalmazással

2013.04.07

A Facebooktól mindenki saját márkás telefont várt, de ehelyett a Facebook Home egy olyan alkalmazás androidos telefonokra, ami minden készülékből Facebook-központú telefont csinál.

Pár éve az Android elindításánál mindenki azt hitte, hogy a Google saját márkás telefont dob a piacra, ám a cég végül saját készülék helyett az operációs rendszert mutatta be. Körülbelül ugyanez ismétlődött meg most a Facebook Home-mal is, csak a Facebook még saját operációs rendszert sem fejlesztett.

Mark Zuckerberg idén már harmadszorra hívta össze a sajtót a Facebook Kaliforniai székhelyére, hogy valami újat mutasson be a Graph Search-ről és a többi Facebook-újdonságról már korábban írtunk oldalunkon), a nemzetközi sajtó pedig már hónapok óta cikkezett arról, hogy a Facebook új dobása a Facebook-telefon lesz, ám ez csak részben valósult meg.



A Facebook Home Zuckerberg szavaival élve se nem okostelefon, se nem operációs rendszer, hanem valami sokkal mélyebb annál, ami segít abban, hogy az androidos telefonokat végre igazi közösségi készülékké változtassuk. Elmondása szerint a kutatások kimutatták, hogy az okostelefon-tulajdonosok a legtöbbet a Facebook alkalmazásokat használják, és Facebook Home is erre alapoz. A Home alkalmazás egyszerűen letölthető a Google Playből, és telepítés után az egész androidos kezelőfelületet átalakítja, és Facebook-központúvá teszi. Egyből a bekapcsolás után nem az alkalmazások ikonjai fogadják majd a telefonhasználót, hanem egy Cover Feed nevű képernyő, ami nagyjából olyan, mint a facebookos üzenőfalunk az ismerőseink posztjaival, üzeneteivel, amit komentelhetünk vagy lájkolhatunk, az egyéb alkalmazásainkat egy plusz gomb megnyomásával érhetjük el. A képernyő tehát tulajdonképpen egy animált hírfolyammá válik majd.

A Facebook Home lényege nagyjából az, hogy felcserélte a prioritást a Facebook és a többi alkalmazás között, míg eddig azért kellett belépnünk egy alkalmazásba, hogy a Facebookot használhassuk, most a Facebookból kell majd kilépni ahhoz, hogy elérjük a többi alkalmazást. Bizonyos alkalmazásokat azonban nem kell külön megnyitnunk, mert automatikusan beépülnek a Home-ba, ilyen például az sms vagy az email is. Ha például sms-t kapunk egy ismerősünktől, az az illető facebbok profilképével ugrik fel, és a facebookos beszélgetéseinket is megjeleníti előzményként.



A Home-ot a későbbiekben tabletekre is tervezik, de egyelőre csak az androidos csúcstelefonokon lehet használni az április 12-i premier után, valamint a HTC First telefonon előre telepítve is megtalálhatjuk a Facebook új alkalmazását .



A Facebook haszna a Home-on

A Facebook Home gyakorlati haszna a Facebook számára az, hogy az alkalmazás telepítésével az emberek már nem csak 12-14 órát töltenek majd Facebookon, hanem az alapvető telefonos „létforma” az Facebookon való online jelenlét lesz. A keresővel kapcsolatban Zuckerberg azt mondta, hogy az emberek be tudják majd állítani a számukra megfelelő keresőt, de az alapértelmezett keresőn sok fog múlni, mivel az emberek nagy része valószínűleg nem fogja átállítani. Így például ha hihetőek a pletykák, és a Bing lesz az alapértelmezett kereső, akkor a Google keresője háttérbe szorulhat, és sok látogatót veszíthet, valamint ha a Home-ba saját email klienst is építenek, akkor a jelenlegi email szolgáltatók félhetnek a „facebookos” vetélytárstól. A Facebook Home tehát egy nagyon átgondolt és nagyon ravasz alkalmazás, melynek célja, hogy még jobban kiterjessze a Facebookot, és minden alkalmazásunk helyett az annak megfelelő, Facebook által felkínált verziót használjunk majd a későbbiekben. A spekulációk szerint a Facebook Home újradefiniálja majd az internetről és a Facebookról alkotott fogalmunkat is, és ezt támasztja alá Mark Zuckerberg nyilatkozata is a témában:



„Az internettel nőttem fel, de az az igazság, hogy rá kellett jönnöm, a világnak csupán az 1/3-a van fent az interneten. Ez még csak a kezdet. 5-10 éven belül úgy lesznek online az emberek, hogy soha nem is láttak számítógépet vagy laptopot. Mi most megmutatjuk, mit fognak látni.”


Kazár Olívia

(reklámipar)

 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Andersoon&Blaise

Fő feladat: Ötleteken dolgozunk, amik elválasztják a BRAND-et a zsúfolt tömegektől. Ötleteken, amik a fogyasztók számára értékessé teszik a...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis